“چون ارزشش رو داری”

مسئله وجود رقیب در بازار فروش کالا و خدمات، مسئله ای است که نه تنها ایجاد اخلال در کسب و کار ما نمیکند بلکه، اگر به رقیب به چشم یک رقیب نگاه کنیم نه دشمن، مسلما برای اینکه در این رقابت پیروز شویم تلاش بیشتری میکنیم .البته پیروزی که به هر راهی باشد مد نظرمان نیست و اینجا هدف وسیله را توجیه نمیکند اما برای رسیدن به این هدف وسیله هایی است که باید روش استفاده از آن را بیاموزیم تا در بازار موفق شویم. و این یک امر اثبات شده است که "هر کس در کار خود بهترین باشد، بی کار نخواهد ماند!"

از مزایای یک رقابت سازنده میتواند ایجاد انگیزه در افراد باشد.  رقابت، ما را تشویق می کند تا بین خود و دیگران فرق هایی را قائل شویم. در نتیجه، برجسته تر و موفق تر  عمل خواهیم کرد. همچنین وجود رقابت در بین افراد باعث ایجاد خلاقیت و نو آوری می شود و در نتیجه محصولات بهتری به بازار عرضه شده و خدمات شایسته تری به مشریان ارائه  می شود. اما اگر اکنون در بازار مشغول به فعالیت باشید و به قول معروف دستی بر آتش داشته باشید ،می دانید که رقابت کردن آنچنان راحت هم نیست و یا حداقل هرکسی از پس آن برنمی آید زیرا هر کاری شیوه ها و فنون منحصر به فرد خود را دارد که برای ورود به ان باید آموزش دید و تجربه کسب کرد.رقابت کردن در بازار فعلی که شرایط اقتصادی بسیار سخت شده هم روش هایی دارد که باید آموخت.

تبلیغات و شعار های تبلیغاتی بسیار مهم و تاثیر گذار هستند. اگر به شرکت های بزرگ در سطح جهان توجه کنیم، متوجه خواهیم شد تمام این شرکت ها در شعار تبلیغاتی خود محصولشان را تبلیغ نکرده اند بلکه آینده ای که شما با خرید این محصول در انتظارتان است را یادآوری کرده اند و در واقع گوشزد میکنند که شما با خرید محصولات ما یک قدم به رویاهایتان نزدیکتر می شوید. مثلا شرکت شعار شرکت نایک” فقط انجامش بده ” است که هیچ ربطی به هدف آنها از فروش کفش ندارد بلکه هدف خریدار را بازگو میکندو یا یک شرکت داخلی برای فروش لبنیات بر روی ماشین های حمل محصولاتش نوشته بود” امروز شیرت رو خوردی؟” و یا برند لوازم آرایشی لورئال شعاری انتخاب کرده است با این مضمون”چون ارزشش را داری” لورئال یکی دیگر از برندهای آرایشی و بهداشتی است که در پی القای حس خوب به خانم ها می باشد. در حقیقت کمپین «چون ارزشش را داری» اکنون سال هاست که از سوی شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. این کمپین به مخاطب اعلام می کند که آنها ارزش مراقبت و توجه به خود را دارند. شما ارزش اینکه زیبا وجذاب تر به نظر برسید را دارید. دِ بیرز”الماسی برای همیشه”. در معنایی خاص این شعار تبلیغاتی معنای اصلی عشق را بیان می کند. به این ترتیب شما با تقدیم الماسی به فرد مورد علاقه تان عشق خود را به او ابراز خواهید کرد. همچنین این الماس نماد یگانگی عشق تان محسوب می شود.به این ترتیب «الماسی برای همیشه» عشق تان را جاودانه خواهد ساخت. و شما برای اینکه عشقتان جاودانه شود از این الماس خواهید خرید حتی اگر دو روز بعد از همدیگر جدا شوید! توجه به این شعار های جهانی نشان میدهد چقدر هوشمندانه این شعار ها انتخاب شده و چقدر بر روی هر کدام فکر شده و مسلما کسب چنین موفقیت هایی بر اثر یک شعار اتفاقی نمیتواند باشد و بر روی آن تمرکز شده و تیم تحقیقاتی متبحری مسئولیت انتخاب آن را بر عهده داشته است. شما هم اگر خواهان پیشرفت در کار خود هستید در قدم اول در انتخاب شعار تبلیغاتی خود دقت کنید و در حد امکان از افراد متخصص در امر تبلیغات در این راستا کمک بگیرید. در قدم های بعدی رقابت ،در نوشته های آتی، همراهمان باشید.

فرزانه مستاجران