چه گل‌هایی بخوریم

گلهای خوراکی را می‌توان به روش‌های مختلف در مواد غذایی استفاده کرد، و در منوهای غذایی در همه جای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند

پریسا جمدی : معمولاً گلها وسیله‌ای برای تزیین هستند، اما برخی از انواع گلها نیز علاوه بر زیبایی، خوراکی هم هستند. گلهای خوراکی را می‌توان به روش‌های مختلف در مواد غذایی استفاده کرد، و در منوهای غذایی در همه جای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هیبیسکوس: گیاهان هیبیسکوس گل‌هایی با شکوفه‌های بزرگ هستند که معمولاً در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری در سراسر جهان رشد می‌کنند. هیبیسکوس گونه‌های بسیار زیادی دارد که محبوب‌ترین نوع خوراکی آن رزل یا هیبیسکوس سابداریفا نام دارد.

قاصدک: قاصدک معمولاً به علف هرز باغچه مشهور است. اما یک گیاه خوراکی مغذی محسوب می‌شود. قاصدک را می‌توان به طرق مختلف به صورت خام، روی سالاد یا حتی در آبمیوه و ژله استفاده کرد.

اسطوخودوس: اسطوخودوس گیاهی گلدار به رنگ بنفش است که معمولاً در بخش‌هایی از شمال آفریقا و مدیترانه رشد می‌کند. اسطوخودوس دارای عطری بی‌نظیر و آرامبخش است. این گیاه به دلیل رنگ و عطر خاصی که دارد معمولاً در بسیاری از مواد غذایی از جمله غذاها، شربت، نوشیدنی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیچ امین الدوله: این گیاه تقریباً ۲۰۰ گونه دارد که رایج‌ترین آنها ژاپنی و یاسمن زرد هستند، شیرهٔ این گیاه نیز خوردنی است که به طور مستقیم از وسط خود گل گرفته می‌شود. قرن‌هاست که از این گیاه در طب سنتی چینی استفاده می‌شود.

ناستورتیوم: ناستورتیوم رنگ و طعم بی‌نظیری دارد به همین دلیل در دستورهای غذایی به وفور استفاده می‌شود. هم برگ‌ها و هم گل‌های ناستورتیوم خوراکی هستند و می‌توان هم به صورت پخته و هم خام از آن استفاده کرد.

گل گاو زبان: گل گاو زبان گیاهی با گل‌های کوچک بنفش است که معمولاً در طب سنتی از آن استفاده می‌شود. بعلاوه، می‌توان از این گیاه به عنوان دمنوش یا در سالاد، کوکتل و حتی سوپ و سس استفاده کرد.

خرفه: این گیاه حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان می‌باشد، بعلاوه، سرشار از محتوای چربی امگا ۳ است. در واقع گفته می‌شود که خرفه بیشتر از هر سبزی دیگری امگا ۳ دارد.

https://www.healthline.com/nutrition/edible-flowers#TOC_TITLE_HDR_13