چتر حمایت بیمه سلامت بر سر زوج‌های نابارور

«دسترسی عادلانه به خدمات درمانی ناباروری در دستور کار بیمه سلامت قرار گرفته است». مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان با اعلام این نکته گفت: بر اساس سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای پویایی و جوانی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و در راستای اجرای ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و […]

«دسترسی عادلانه به خدمات درمانی ناباروری در دستور کار بیمه سلامت قرار گرفته است». مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان با اعلام این نکته گفت: بر اساس سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای پویایی و جوانی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و در راستای اجرای ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سازمان بیمه سلامت، جهت بیمه شدگان خود مکلف شده هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور را تحت پوشش درآورد. با اجرای این قانون ارزشمند، علاوه بر حفظ و رشد سلامتی خانواده و سلامت مادر و کودک، تأمین سلامت نوجوانان و جوانان نیز محقق می‌گردد.

صفاری ادامه داد: کلیه اقدامات تشخیصی درمانی تخصصی برای زوجین نابارور شامل IVF، IUI، ICSI، FET بر اساس تعرفه‌های مصوب در بخشهای مختلف دولتی، غیردولتی و خصوصی که توسط شورای عالی بیمه ابلاغ شده است در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد و این افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد خدمات خود را با تعرفه بیمه‌ای دریافت نمایند.

صفاری افزود: با تحقق این قانون تعهدات سازمان بیمه سلامت در ۱۰ مورد از خدمات درمانی تخصصی ناباروری افزایش یافته و با پرداختی بیشتر به مراکز درمانی، کاهش پرداخت از جیب مردم در زمینه درمان ناباروری محقق می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان در پایان گفت: از زمان ابلاغ قانون در دی ماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۴ میلیارد ریال اسناد هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور استان در قالب خسارت متفرقه پرداخت شده است.