پیش ثبت نام ۱۴۱۱ نفر در اصفهان برای شرکت در انتخابات مجلس

از متقاضیانی که تمایل دارند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بعنوان نامزد در مراحل بعدی ثبت‌نام کنند دعوت می‌شود از فرصت سه روز باقی مانده استفاده کنند و با مراجعه به سامانه keshvar.moi.ir مرحله پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تا پایان روز چهارم، در مجموع یکهزار و ۴۱۱ نفر در ۱۶ حوزه انتخابیه استان مراحل پیش ثبت‌نام جهت رقابت در نمایندگی مجلس شورای اسلامی را تکمیل کردند.

مهدی سلیمانی افزود: روز اول ۴۲۹ نفر، روز دوم ۳۵۳ نفر، روز سوم ۲۵۷ نفر، امروز ۲۵۷ نفر و در مجموع یکهزار و ۴۱۱ نفر فرایند ثبت نام را تکمیل کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد یکهزار و ۲۱۵ نفر که ۸۶ درصد کل را در بر می‌گیرند مرد و ۱۹۶ نفر که شامل ۱۴ درصد پیش ثبت‌نام کنندگان می‌شوند زن هستند.

سلیمانی افزود: در رده‌های سنی، ۱۷ درصد بین ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۲ درصد بین ۳۵ تا ۴۰ سال، ۲۰ درصد بین ۴۰ تا ۴۵ سال، ۱۶ درصد بین ۴۵ تا ۵۰ سال، ۱۱ درصد بین ۵۰ تا ۵۵ سال و ۱۴ درصد بین ۳۰ تا ۳۵ سال یا بالاتر از ۵۵ سال هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۶۷ درصد دارای مدرک فوق‌لیسانس، ۱۴ درصد دارای مدرک دکتری، ۱۴ درصد دارای مدرک لیسانس هستند که به دلیل ایثارگری یا حضور در یک دوره از مجلس یک مقطع بالاتر برای آنها محسوب خواهد شد و پنج درصد نیز دارای مدرک حوزوی هستند.

وی افزود: از این تعداد ۲۲ نفر مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات هستند که در مهلت مقرر استعفا داده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: از متقاضیانی که تمایل دارند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بعنوان نامزد در مراحل بعدی ثبت‌نام کنند دعوت می‌شود از فرصت سه روز باقی مانده استفاده کنند و با مراجعه به سامانه keshvar.moi.ir مرحله پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: برای پیش ثبت‌نام فرایند ساده‌ای در سامانه پیش بینی شده و متقاضیان می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

سلیمانی تصریح کرد: امکان تمدید این مهلت هفت روزه وجود ندارد و اگر فردی پیش ثبت‌نام انجام ندهد قادر به ثبت نام نهایی نخواهد بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.