پیش‌بینی ۵۰۰ هزار شغل تا سال ۱۴۰۵ با ایجاد بازارچه‌های سنگ‌های قیمتی در کشور

رییس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: پیش بینی می شود با ظرفیت بازارچه های تخصصی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی تا سال ۱۴۰۵ حداقل ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم‌.

خداداد غریب پور  پیش از ظهر امروز (یکشنبه-۲۵ خرداد) در جریان سفر به اصفهان و دیدار با استاندار اصفهان با بیان اینکه در زمینه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ظرفیت های بسیاری در کشور وجود دارد، اظهار کرد: در این زمینه کنسرسیوم تشکیل شد و بازارچه تخصصی با حمایت شهرداری اصفهان راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: استراتژی موفقی پشت این ظرفیت اعم از اکتشاف، آموزش و فن آوری وجود دارد، همچنین تسهیل قوانین و مقررات مربوط به این موضوع از جمله قوانین صادراتی و رویه های موجود در دستور کار و در حال اجرا است.

معاون وزیر صمت گفت: پیش بینی می شود با ظرفیت بازارچه های تخصصی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی تا سال ۱۴۰۵ حداقل ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم‌.

غریب پور همچنین یادآور شد: هفته گذشته نیز در مشهد تفاهم نامه ای برای ایجاد بازارچه های مرزی و همچنین بازارچه دوم سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور امضا کردیم.

وی در ادامه درباره اینکه اصفهان به عنوان قطب تولید فولاد کشور با کمبود مواد اولیه از جمله سنگ آهن مواجه است، اظهار کرد: هفته گذشته واحد کنسانتره سنگ آهن سنگان در خراسان افتتاح شد که ظرفیت گندله آن ۵ میلیون تن است که در فاز نخست ۲.۵ میلیون تن کنسانتره وارد مدار خواهد شد.

رییس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه قرار است طی ۵۰ روز آینده فاز دوم کنسانتره فولاد در سنگان وارد مدار شود، تاکید کرد: این اتفاق گام مهمی در تامین مواد اولیه فولاد مبارکه است. از سوی دیگر تفاهم نامه ای با سازمان زمین شناسی فولاد مبارکه در زمینه تامین سنگ آهن در منطقه امضا شده است.

وی همچنین اضافه کرد: واحدهای تامین کننده گندله کشور همچون گل‌گهر، چادرملو و گوهرزمین ملزم به تامین خوراک فولاد مبارکه هستند.