پیشاپیش تابستان داغ حرکت کنیم

پریسا جمدی: آفتاب سوختگی، ظاهر زیبا و درخشان پوست را از بین می‌برد. به منظور بازسازی پوست و کاهش علائم ناشی از آفتاب سوختگی می‌توانید درمان‌های خانگی زیر را انجام دهید. ۱ – آب لیمو: آب لیمو یک درمان مؤثر برای آفتاب سوختگی‌ست. استفاده از این روش خیلی آسان است، فقط کافی‌ست آب لیموترش را […]

پریسا جمدی: آفتاب سوختگی، ظاهر زیبا و درخشان پوست را از بین می‌برد. به منظور بازسازی پوست و کاهش علائم ناشی از آفتاب سوختگی می‌توانید درمان‌های خانگی زیر را انجام دهید.

۱ – آب لیمو: آب لیمو یک درمان مؤثر برای آفتاب سوختگی‌ست. استفاده از این روش خیلی آسان است، فقط کافی‌ست آب لیموترش را گرفته و روی پوست آفتاب سوخته خود بمالید. پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ناحیه را با آب سرد بشویید. این کار باعث ایجاد احساس خنگی و از بین بردن لکه‌های تیره پوست می‌شود. به منظور دستیابی به بهترین نتایج این کار را به صورت هفتگی انجام دهید.

۲ – کشک: کشک یکی دیگر از درمان‌های خانگی قدیمی برای آفتاب سوختگی است. کشک و دیگر محصولات لبنی مشابه دارای خواص سفیدکنندگی پوست هستند. این محصولات باعث سفید شدن پوست و از بین بردن علائم آفتاب‌سوختگی می‌شوند. کشک را روی صورت خود مالیده و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. پس از ۳۰ دقیقه کشک را از روی پوست شسته و متوجه خاصیت نرم‌کنندگی آن شوید. اگر پوست چربی دارید، نباید از کشک استفاده کنید چراکه کشک باعث چرب‌تر شدن پوست‌تان می‌شود.

۳ – آلوئه ورا و گلاب: این یک ترکیب عالی برای انواع مشکلات پوستی است. این ترکیب برای مراقبت از پوست و دستیابی به پوستی لطیف‌تر و درخشان‌تر فوق‌العاده است. آلوئه ورا، سرشار از مواد ضدعفونی‌کننده است که به تمیز کردن کامل پوست کمک می‌کند و در صورت آفتاب‌سوختگی پوست به باکتری‌ها یا قارچی‌ها امکان رشد و تکثیر نمی‌دهد. آلوئه‌ورا را با مقدار مساوی گلاب میکس کرده و روی پوست بمالید و پس از ۱۵ دقیقاً بشویید.

۴ – عسل: عسل علاوه بر خاصیت شیرین‌کنندگی‌اش، برای پوست نیز بسیار مفید است. عسل دارای خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی است. عسل را با کمی ماست مخلوط کرده و روی پوست بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس ماسک خشک شده را از روی پوست بردارید از پوست درخشان و روشن خود لذت ببرید.

۵ – گوجه‌فرنگی خام: لیکوپین یک ترکیب موجود در گوجه فرنگی است که به حفظ سلامت پوست در تابستان کمک می‌کند. می‌توانید گوجه را ورقه کرده یا له کنید و روی پوست آفتاب سوخته و برنز خود بمالید. گوجه‌فرنگی بلافاصله باعث سفید شدن پوست می‌شود. گوجه‌فرنگی را آسیاب کرده و با چای یا عسل مخلوط کنید و آن را روی پوست بمالید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

www.medindia.net/homeremedies/beat-summer-tan.asp