رئیس نظام پزشکی قرچک:

پول درمان از جیب جامعه پزشکی تامین می شود

چون پزشک نسبت به کار،زحمت و مسئولیتی که بر دوشش است دریافتی ناچیزی دارد. همین امر منجربه کاهش علاقمندی پزشکان جوان برای طبابت و روی آوردن به کارهای زیبایی شده است

دریاوفایی : آنطور که سید هادی قریشی، رئیس نظام پزشکی قرچک گفته است، مسئولان پول درمان را از جیب جامعه پزشکی برمی دارند.

او در توضیح این ادعا تصریح کرده است: سال هاست برای اینکه دولت نخواهد از جیب هزینه کند، یارانه درمان را از جامعه پزشکی می گیرد. متاسفانه مسئولین برای اینکه مردم را راضی نگه دارند حق ویزیت پزشک را کم می کنند و در مقابل اعتراض جامعه پزشکی،آنها را متهم به زیاده خواهی می کنند این در حالی است که اگر بیمه ها خوب عمل کنند و تمام و کمال حق ویزیت پزشک را مطابق با تورم جامعه پرداخت کنند، خود به خود رابطه مالی میان بیمارو پزشک رفع می شود.

قریشی همچنین درباره خروج کادر درمان از کشور و عدم تمایل برای ادامه تحصیل در مقاطع تخصص، نیز گفته است: پزشکان علاقه ای برای ورود به بسیاری از رشته های تخصصی و فوق تخصصی ندارند. ۲۰ سال پیش مثلا، برای جراحی قلب و توراکس (قفسه سینه) سر و دست می شکستند اما الان ظرفیت فوق تخصص جراحی توراکس علاوه بر رشته های عفونی، اطفال و طب اورژانس خالی است، چون پزشک نسبت به کار،زحمت و مسئولیتی که بر دوشش است دریافتی ناچیزی دارد. همین امر منجربه کاهش علاقمندی پزشکان جوان برای طبابت و روی آوردن به کارهای زیبایی شده است.

وی هشدار داده است: خروج هر نخبه ضرر بسیار هنگفت مالی را به کشور وارد می کند. این نیروها گاها قابل جایگزین نیستند اما به راحتی از سیستم درمان کشور حذف می شوند چون بیمه ها فقط منافع خودشان را در نظر می گیرند.

رئیس نظام پزشکی قرچک همچنین از تعیین حق ویزیت توسط سازمان های بیمه گر نیز انتقاد کرده و گفته است:

طبق قانون، نظام پزشکی باید در بخش خصوصی حق ویزیت و دستمزد پزشکان را تعیین کند اما متاسفانه تنها یک رای در شورای عالی بیمه سلامت دارد. در چنین وضعیتی باید مجددا تعرفه های مصوب شورای عالی بیمه در هیات وزیران بررسی و تصویب شود.

به گفته وی، با تعدیل افزایش تعرفه ۴۶ درصدی در سال ۱۴۰۳، ضربه سهمگینی به نظام سلامت کشور وارد می شود که کمترین آسیبش مهاجرت شغلی پزشکان و افزایش شیب ورود پزشکان به حوزه زیبایی است.