پولدارها آماده یک جهش اقتصادی!

فرزانه مستاجران از آنجایی که اقتصاد کشور ما چندین پله از اقتصاد های توسعه یافته عقب تر است و به نظر می رسد این کشورها الگویی برای ما شده اند که با حرکتی لاک پشت وار سعی داریم راه آنها را ادامه دهیم ، بد نیست حداقل هرزگاهی  به اشتباهات آنها نیز نیم نگاهی بیندازیم […]

فرزانه مستاجران

از آنجایی که اقتصاد کشور ما چندین پله از اقتصاد های توسعه یافته عقب تر است و به نظر می رسد این کشورها الگویی برای ما شده اند که با حرکتی لاک پشت وار سعی داریم راه آنها را ادامه دهیم ، بد نیست حداقل هرزگاهی  به اشتباهات آنها نیز نیم نگاهی بیندازیم و ببینیم این مسیر توسعه را چگونه پیموده اند و اگر کدام روش را میرفتند خطاهای کمتری داشتند؟ آنها خود به موارد بسیاری اشاره کرده اند اما گویا ما هنوز باور نداریم می شود بهتر از این هم نتیجه گرفت و هم چنان الگوی رفتاری آنها را با خطاهای بیشتر و سرعت کمتر می پیماییم.

یکی از مشکلاتی که کشور های غربی در اقتصاد خود مشاهده کرده اند و اکنون در صدد رفع آن هستند عدم رشد چشمگیر اقشار متوسط جامعه است. هر چند تمامی اقشار از رفاه نسبی و آسایش برخور دار هستند اما درآمد متداول به آنها کمک می کند تا از پس هزینه های زندگی روزمره برآیند، اما به طور معمول، به ثروتمند شدن آنها کمک نمی کند. از این رو کشور های توسعه یافته در تلاش هستند راه های سرمایه گذاری با هر میزان درآمد و پس انداز را به مردم خود آموزش دهند.

بازار مالی مجموعه ای از دارایی‌های متعدد است و هنگامی که با گزینه های مختلف سرمایه‌گذاری روبرو شویم، در انبوهی از گزینه‌ها غوطه‌ور می‌شویم که انتخاب گزینه مناسب و صحیح را دشوار می کند. به همین دلیل به تازگی برخی از کشورهای توسعه یافته راه حل های زیر را از کودکی به فرزندان خود آموزش می دهند.

آنها در مراکز آموزشی خود یاد می گیرند که  اگر قدر پول خود را بدانید میتوانید به راحتی راه هایی برای سرمایه گذاری بهتر بیابید. برای یادگیری نحوه مدیریت امور مالی، باید بدانید که پول شما از کجا می آید و کجا می رود. درآمد خود را هر ماه ثبت کنید و سعی کنید عادات خرج خود را تجزیه و تحلیل کنید. هزینه های خود را طبقه بندی کنید و در صورت لزوم اولویت هریک را مشخص کنید. همیشه قبل از خرج کردن، فکر کنید. همانطور که گفتیم  درآمد متداول به شما کمک می کند تا از پس هزینه های زندگی روزمره برآیید، اما به طور معمول، به ثروتمند شدن شما کمک نمی کند. بنابراین، باید راه های ایجاد درآمد جدید را پیدا کرد. سرمایه گذاری در ابزارهای مالی مانند اوراق قرضه، سهام، صندوق های سرمایه گذاری و مواردی از این دست؛ این روش ها دارای سطح مشخصی از ریسک هستند و شما می توانید هر کدام که برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید، مقداری از پول نقد خود رابه آنها اختصاص دهید و منتظر بازگشت سرمایه خود و سود آن شوید. سپرده گذاری بانکی یا خرید محصولات بیمه ای؛این گزینه در واقع نتیجه ای مشابه نتیجه اول دارد، اما تفاوت در این است که شما کنترل را به بانک یا شرکت بیمه ای که انتخاب می کنید تحویل می دهید.با این کار شانس بیشتری برای کسب سود نسبت به ضرر خواهید داشت، اما درصد سود شما کمتر خواهد بود. برای رشد سرمایه خود در طرح های سکوی تامین مالی جمعی سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری در سکوی تامین مالی جمعی، یکی از بهترین و عاقلانه ترین راه‌ها برای رشد سرمایه برای افرادی است که نمی خواهند در ابتدای ورود به سرمایه گذاری، سرمایه زیادی را به خطر بیندازند، است. از طرف دیگر، این سکوها با انعقاد قرارداد با سایر نهادها و صندوق های مالی، اصل سرمایه و سود آن را بسته به شرایط هر طرح با شرایط مختلف تضمین می کند.

و روش های دیگری که نسل جدید در کشور های توسعه یافته را آماده یک جهش و رشد اقتصادی فوق العاده در آینده ای نه چندان دور میکند .