پنج پایگاه سنجش سلامت در کاشان فعالیت خود را آغاز کرد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان از آغاز به کار پنج پایگاه‌ سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به کلاس اول ابتدایی در شهرستان خبر داد.

حسین مقنی اظهار کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان از ابتدای مرداد آغاز شده و تا نیمه شهریور ادامه دارد که به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابتدا در سایت اینترنتی طرح سنجش ثبت نام شده و به ترتیب کدِ پیگیری، روزانه ۲۰ نفر در هر پایگاه پذیرش می‌شود.

وی افزود: طرح سنجش سلامت کلاس اولی‌ها در چهار پایگاه شهری در مدرسه‌های خجسته کیا، صلاحی، خاتم‌الانبیا و شهید صادقی انجام می‌شود و یک پایگاه سیار نیز نو آموزان روستایی را پوشش می‌دهد.

مقنی تصریح کرد: در این طرح ۳۵۰۰ نفر از نوآموزان توسط ۲۵ نفر از عوامل اجرایی در پایگاه‌های سنجش سلامت در زمینه‌هایی از جمله شنوایی، بینایی، دید رنگ، قد و وزن، آمادگی جسمانی، آمادگی تحصیلی و… مورد معاینه قرار خواهند گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پایگاه‌های سنجش از ساعت ۸ تا ۱۳ فعالیت می‌کنند که همراه داشتن شناسنامه والدین و نوآموزان، کارت واکسیناسیون و معرفی‌نامه مدرسه هنگام مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت ضروری است.

وی افزود: سنجش سلامت دانش آموزان و مداخله به ‌هنگام برای رفع نیازهای خاص یکی از ضرورت‌های موفقیت تحصیلی و عدالت آموزشی است که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام می‌شود.

مقنی تأکید کرد: شناسایی و تشخیص به موقع کودکان در معرض خطر و پیشگیری از بروز یا تشدید معلولیت در آن‌ها، ایجاد فرصت‌های مناسب یادگیری با توجه به تفاوت‌های فردی کودکان از جمله هدف‌های اجرای طرح سنجش است.

وی اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته دو هزار و ۵۰۰ نفر از کودکان شهرستان کاشان برای حضور در مراکز پیش دبستانی سنجش شده‌اند که در مجموع سال تحصیلی آینده شش هزار نفر در کلاس اول ابتدایی به تحصیل مشغول خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان، گفت: فرایند ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی نیز تا ۲۲ مرداد در مدرسه عزیزی کاشان انجام می‌شود که بر اساس دستورالعمل، جهش از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم با رأی کمیسیون خواهد بود.