پلمب ۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: ۵ مرکز در شهرستان اردستان به دلیل اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند و کارکنان آن به ویروس کرونا مبتلا شدند پلمب و تعطیل شد. حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا جنبه ترویجی ندارد، جنبه اجباری دارد و رعایت نکردن آن‌ها […]

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: ۵ مرکز در شهرستان اردستان به دلیل اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند و کارکنان آن به ویروس کرونا مبتلا شدند پلمب و تعطیل شد.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا جنبه ترویجی ندارد، جنبه اجباری دارد و رعایت نکردن آن‌ها موجب تعطیلی و پلمب واحد صنفی می‌شود. از ابتدای سال تاکنون ۱۳ مرکز توزیع و تهیه مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی تعطیل و یا پلمب شده است، ۳۹ واحد به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و ۶۷۲ واحد نیز اخطاریه کتبی گرفتند.

وی با بیان اینکه اگر فروشگاه‌ها و یا هر واحد صنفی یکی از اعضای آن به ویروس کرونا مبتلا شود آن مرکز به طور کامل تا یک هفته تعطیل خواهد شد، افزود: امروز ۵ مرکز در شهرستان اردستان به دلیل اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند و کارکنان آن به ویروس کرونا مبتلا شدند پلمب و تعطیل شدند. با متولیان اماکن و فروشگاه‌های تأمین کننده اقلام اساسی مردم که پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کنند قاطعانه برخورد می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه اکنون به جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی که اساس آن حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی مانند شستشوی دست است راه دیگری نداریم، گفت:  از نظر علمی هیچ راهکار علمی دیگری برای کنترل کرونا نداریم و بر اساس آخرین بخشنامه وزارت بهداشت، تعرفه تست تشخیص آزمایشگاهی کرونا در مراکز دولتی ۲۳۰ هزار و ۳۸۰ تومان است. این تعرفه در مراکز خصوصی ۵۸۶ هزار و ۵۶۰ هزار تومان و در مراکز خیریه ۴۳۵ هزار و ۴۰۲ تومان و در مراکز عمومی غیردولتی ۳۶۶ هزار و ۳۸۷ تومان تعیین شده است.

ذبیحی با بیان اینکه وزارت بهداشت در این شرایط مانع تحمیل هزینه‌های اضافی به مردم شود، ادامه داد: بنابراین برقراری پروتکل‌های بهداشتی توسط مشاغل و مردم باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین آزمایش تست کرونا برای افراد واجد شرایط یعنی افراد بالای ۶۰ سال، کمتر از ۶۰ سال دارای بیماری زمینه‌ای، خانم‌های باردار و افراد ۵ تا ۱۸ سال که علایم ویروس کرونا داشته باشند به تشخیص پزشک مرکز کووید رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان همچنان از نظر شیوع ویروس کرونا نارنجی است، گفت: در هفته گذشته (از تاریخ ۵ مهر تا ۱۱ مهرماه) تعداد ۱۶ بیمار در بیمارستان شهید بهشتی اردستان بستری و متأسفانه ۳ نفر فوت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص گلایه ورزشکاران برای تعطیلی اماکن ورزشی، گفت: به علت تماس‌های مشترک در حین یک تمرین گروهی و بر اساس ماهیت و ذات ویروس که از طریق تماس منتقل می‌شود، اگر فرد مبتلا به ویروس در محیط حضور داشته باشد، به راحتی ویروس را به سایر افراد هم منتقل می‌کند. در حال حاضر با توجه به شرایطی که وجود دارد انجام ورزش‌های گروهی و در مکان‌هایی که سرپوشیده است به صلاح نیست و بهتر است ورزش کردن به صورت انفرادی و در فضایی غیر از اماکن تجمعی باشد.