پلمب ۲۳۰ بنگاه املاک متخلف

تاکنون تعداد یک هزار و ۷۰۰ بازرسی از مشاوران املاک در قالب گشت‌های مشترک، تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، پلیس اماکن و همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف انجام شده که در حال حاضر ۸۱۰ مورد از آنان که فاقد پروانه فعالیت بودند شناسایی شدند و بر اساس قانون رسیدگی به آنان اخطار داده شده، همچنین تعداد ۲۳۰ بنگاه معاملات املاک متخلف پلمب شدند

مسؤول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۸۱۰ بنگاه مشاور املاک فاقد پروانه فعالیت شناسایی و بر اساس قانون به آنان اخطار داده شده، همچنین تعداد ۲۳۰ بنگاه معاملات املاک متخلف نیز پلمب شد.

قدرت‌اله نوری ، مسؤول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: پیرو مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن با دستور رئیس جمهور، کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات استان‌ها تشکیل و این موضوع در استان اصفهان به معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان واگذار شد.

وی با بیان اینکه اولین جلسه کارگروه در استانداری اصفهان تشکیل شده است گفت: در این جلسه مقرر شد کارگروه در شهرستان‌ها نیز توسط فرمانداران تشکیل شود و اقدامات لازم برای ساماندهی مشاوران املاک و کنترل بازار اجاره در سطح شهر اصفهان، شهرهای جدید و سایر شهرهای استان انجام شود.

نوری بیان کرد: یکی از اقدامات انجام شده تشکیل گشت مشترک با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، اماکن، صمت و راه و شهرسازی بود که در هفته‌های گذشته بازدیدهای متعددی از مشاوران املاک شهر اصفهان انجام شد و تعداد زیادی از مشاوران املاک متخلف پلمب شدند.

مسؤول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان با بیان اینکه اتحادیه مشاوران املاک با همکاری اداره اماکن نسبت به پلمب مشاوران فاقد پروانه اقدام کرده ادامه داد: تشکیل کارگروه‌های شهرستانی با جدیت انجام شده و گشت‌های مشترک در این شهرستان‌ها نیز آغاز شده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای خرداد ماه سال جاری همزمان با فصل جابجایی مستأجران، در استان اصفهان گشت‌های مشترک نظارت بر مشاوران املاک با محوریت اداره‌کل راه و شهرسازی استان تشدید شده است.

نوری افزود: تاکنون تعداد یک هزار و ۷۰۰ بازرسی از مشاوران املاک در قالب گشت‌های مشترک، تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، پلیس اماکن و همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف انجام شده که در حال حاضر ۸۱۰ مورد از آنان که فاقد پروانه فعالیت بودند شناسایی شدند و بر اساس قانون رسیدگی به آنان اخطار داده شده، همچنین تعداد ۲۳۰ بنگاه معاملات املاک متخلف پلمب شدند.

مسؤول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان در مجموع بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ مشاور املاک فعال است که تعداد ۴ هزار و ۵۹۶ بنگاه دارای پروانه فعالیت معتبر، تعداد یک هزار و ۲۰ مشاور املاک در حال اخذ پروانه کسب هستند و بنگاه‌های فاقد پروانه نیز شناسایی، اخطار و اعمال قانون شده‌اند.

وی گفت: کارگروه تنظیم بازار اجاره و مستغلات استان اصفهان تعدادی شرکت غیرمجاز که قصد اخلال در بازار املاک و مسکن استان داشته‌اند را نیز شناسایی و پلمب کرده است.