پرچم‌های شهر سیاه پوش سوگ سردار سلیمانی

    شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان همه اقدامات لازم را برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم به کار بست تا گوشه‌ای از دین خود را ادا کرده باشد. قدرت اله نوروزی ضمن تسلیت شهادت سردار بزرگ ایران حاج قاسم سلیمانی به همه شهروندان اصفهانی و هموطنان، اظهار کرد: حاج قاسم از یادگاران […]

 

 

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان همه اقدامات لازم را برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم به کار بست تا گوشه‌ای از دین خود را ادا کرده باشد.

قدرت اله نوروزی ضمن تسلیت شهادت سردار بزرگ ایران حاج قاسم سلیمانی به همه شهروندان اصفهانی و هموطنان، اظهار کرد: حاج قاسم از یادگاران دفاع مقدس و فراتر از همه ویژگی‌های دفاعی و نظامی، انسانی وارسته و جهادی بود.

وی ادامه داد: او و همراهانش در یک عملیات کاملاً تروریستی و با شیوه ناجوانمردانه، به شهادت رسیدند. این اقدام آمریکایی‌ها علاوه بر نقض مقررات بین المللی نادیده انگاشتن آشکار حقوق بشر بود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: این عمل وقیحانه، مردم کشورهای مسلمان به ویژه ایران و عراق را عزادار کرده است، به همین جهت پرچم‌های عزاداری در کنار پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در مکان‌های مناسب و مختلف شهر نصب شده است.

وی افزود: همچنین پرچم‌های بزرگ شهر اصفهان هم به نشانه احترام به این شهید، سیاه پوش شدند. همچنین به نشانه عزای عمومی پرچم کشورمان در شهر اصفهان به حالت نیمه افراشته در آمد. وی تصریح کرد: امیدوارم با حضور یکپارچه مردم بتوانیم از مردی که اینگونه زندگی کرد و به شهادت رسید و الگوی همه مبارزان شد، به خوبی قدردانی کنیم.

***

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.