معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان ۶۲ درصد پیشرفت دارد

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی این استان، اصفهان بعنوان چهارراه ترانزیتی، رُتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، پیشرفت فیزیکی پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان را ۶۲ درصد اعلام کرد.
به گزارش ایرنا پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از بهزاد شاهسوندی افزود: این پروژه از اهمیت ویژه‌ای در برقراری ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور برخوردار است.وی اضافه کرد: تکمیل کمربندی جنوب غرب و پل زیرگذر «آبنیل» یکی از پروژه‌های اولویت‌دار اداره کل راه و شهرسازی استان محسوب می‌شود.

شاهسوندی ادامه داد: پروژه تکمیل کمربندی جنوب غرب و پل زیرگذر آبنیل به طول پنج کیلومتر در زمان حاضر در دست ساخت است که از ابتدای شروع این پروژه تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی اصفهان اظهار داشت: بر اساس برآورد بعمل‌آمده برای اتمام پروژه «تکمیل کمربندی جنوب غرب و پل زیرگذر آبنیل» ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.وی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه اضافه کرد: تاکنون ۴۰۰ تُن میل‌گرد، ۵۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۷۰ هزار مترمکعب خاکریزی و پنج هزار مترمکعب بتن ریزی در این پروژه اجرا شده است.

شاهسوندی خاطرنشان کرد: اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی این خطه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا، ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی این استان، اصفهان بعنوان چهارراه ترانزیتی، رُتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.