پرداخت وام ازدواج به همه متقاضیان در اصفهان

معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از آغاز فراخوان صدور مجوز قانونی تأسیس مراکز و دفاتر تخصصی ازدواج و خانواده در استان خبر داد و افزود: هر فردی که ۲ مدرک دانشگاه در مقاطع متوالی داشته باشد می‌تواند مجوز تأسیس این مراکز را دریافت کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: با توجه به همکاری مطلوب بانک‌ها، پیگیری لازم را انجام می‌دهیم که وام ازدواج به همه متقاضیان در اصفهان تا پایان امسال پرداخت شود.

محمدرضا جان نثاری در جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان در محل استانداری اصفهان، افزود: همسویی و همگرایی همه نهادهای مرتبط برای تسهیل امور جوانان در استان ضروری است و در این رابطه قصور توجیه پذیر نیست.

وی گفت: استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای رسیدگی به امور جوانان و حمایت از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه این قشر از اولویت‌های مدیریت استان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان نیز در این جلسه تصریح کرد: درحالی که تا پایان آبان‌ماه امسال، ۱۱ هزار و ۵۷۰ نفر متقاضی در صف انتظار تسهیلات ازدواج بودند اکنون اعتبار این تسهیلات در استان به پایان رسیده است.

مسعود مهدویان فر با بیان اینکه بیش از ۵۱ هزار نفر در استان متقاضی تسهیلات ازدواج هستند، افزود: ۶۱ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال مجموع اعتبار تخصیص یافته به این تسهیلات بوده که تنها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از آن باقی مانده است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در ادامه این جلسه گفت: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته آسیب‌های رابطه بین زوجین و همسرآزاری در استان اصفهان نسبت به سایر مسائل خانواده رتبه بالایی دارد که نیازمند برنامه ریزی و اقدامات فرهنگی است.

مجتبی شاهمرادی به برگزاری کارگاه‌های مختلف از سوی شهرداری اصفهان در حوزه اجتماعی اشاره کرد و افزود: نشست‌هایی با موضوع تحکیم خانواده، فرزندآوری و تربیت در تابستان امسال افزون بر ۱۶ هزار نفر مخاطب داشت.

وی افزود: با هدف برنامه ریزی و آموزش آسیب‌های خانواده و جوانان، از سوی ۲۰۰ مرکز در سطح شهر اصفهان، ۶۵۰ عنوان آموزشی، فرهنگی و هنری به بیش از ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان ارائه شد.

معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از آغاز فراخوان صدور مجوز قانونی تأسیس مراکز و دفاتر تخصصی ازدواج و خانواده در استان خبر داد و افزود: هر فردی که ۲ مدرک دانشگاه در مقاطع متوالی داشته باشد می‌تواند مجوز تأسیس این مراکز را دریافت کند.

حجت الاسلام وحید صافی افزود: در ۱۰ سال گذشته ۱۴ مرکز تخصصی ازدواج در استان فعال شده و پیش بینی می‌شود تا پایان خرداد سال آینده تعداد آنها به ۸۰ مرکز برسد.

وی افزود: ارائه تسهیلات به متقاضیان راه اندازی این مراکز با هدف تأمین مکان و خرید تجهیزات ضروری است.

شناسایی نهادهای‌های اجرایی دارای مأموریت‌های مضاعف در حوزه جوانان، مشورت با سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) و نمایندگان جوانان درباره چگونگی استفاده از ظرفیت‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و فعال سازی سمن‌های حوزه جوانان از رویکردهای مهم ستاد ساماندهی جوانان در استانداری اصفهان است که از سوی استانداراصفهان تعیین شده و دنبال می‌شود.