پایان عملیات یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های انتقال آب جهان

مشاور استاندار اصفهان در حوزه آب گفت: سامانه و سد تونل کوهرنگ که از پیچیده‌ترین پروژه‌های انتقال آب در جهان است از سال ۷۵ شروع شد و در انتهای پایان سال جاری پایان عملیات آن را اعلام خواهیم کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا آقایی پیش از ظهر امروز در نشست استانداران ادوار اصفهان […]

مشاور استاندار اصفهان در حوزه آب گفت: سامانه و سد تونل کوهرنگ که از پیچیده‌ترین پروژه‌های انتقال آب در جهان است از سال ۷۵ شروع شد و در انتهای پایان سال جاری پایان عملیات آن را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا آقایی پیش از ظهر امروز در نشست استانداران ادوار اصفهان و اصفهانی‌های استاندار در کشور اظهار کرد: حدود ۹۰۰ میلیون مترمعکب آب از استان اصفهان خارج می‌شود و پارامترهای مصرفی ما در استان بسیار بیشتر از آبدهی این استان است.

مشاور استاندار اصفهان در حوزه آب ادامه داد: ۹۸ درصد حوزه زاینده‌رود در استان اصفهان و ۲ درصد در چهارمحال و ۹۳ درصد از این رودخانه در استان اصفهان است ولی سهم تولیدی چهارمحال ۸۵ درصد و سهم اصفهان ۱۵ درصد است.

وی بیان کرد: همان‌طور که مصرف‌مان بیشتر شده، مخزن ما پشت سد کاهش پیدا کرده است و در این موضوع تغییر مرز استان، رشد مصرف کشاورزی در بالادست از چالش‌های آبی است که با آن موجه هستیم.

آقایی عنوان کرد: از مهترین رویکردها در این مساله پذیریش مساله آب به عنوان اصلی‌ترین چالش استان، تعامل با وزرات‌خانه و آشتی با بیرون از استان، پرهیز از اجتهاد فردی در مساله آب و بررسی اینکه چه پروژه‌هایی انجام و چه پروژه هایی انجام نشود، بوده است.

مشاور استاندار اصفهان در حوزه آب افزود: سامانه و سد تونل کوهرنگ از سال ۷۵ شروع شد که از پیچیده‌ترین پروژه‌های انتقال آب در جهان است و در انتهای پایان سال جاری پایان عملیات را اعلام خواهیم کرد.