پارس جنوبی؛ دستاوردهایی به بلندای یک انقلاب*

برای رسیدن به یک جامعه آرمانی بایستی امید را در پوستین جامعه تزریق نمود.

⭕️الهام میرزایی زاده: 

🔖یکی از معضلاتی که همواره یک کشور می تواند با آن دست و پنجه نرم کرد و به یک اصل مبدل گردد سندروم افسردگی و ناامیدی می باشد که ماحصل آن می تواند منجر به عدم اعتماد و پشت کردن به نظام و جامعه گردد.

🔖مسلم است، فردی که امید خود را نسبت به جامعه از دست دهد، دیگر تمایلی به مشارکت در تصمیمات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور نخواهد داشت و به نحوی اعتبار نظام سیاسی دچار خدشه خواهد شد، پس برای رسیدن به یک جامعه آرمانی بایستی امید را در پوستین جامعه تزریق نمود.

🔖بر این اساس برگزاری جام رسانه ای امید در استان بوشهر با هدف آشنایی و پررنگ نمودن دستاوردهای پارس جنوبی، با محورهای اساسی جهاد تبیین، خدمت و امید آغاز شد.
بر آن شدیم تا به عنوان یکی از سربازان جنگ نرم راوی این شکوه و بزرگی باشیم.

🔖جهادگران عرصه صنعت، مهندسان و متخصصان ایرانی علی رغم محدودیت ها و تحریم های اعمال شده، پرچم جهاد اقتصادی را بر فراز قله های افتخار برافراشته اند و روایت این بزرگی ادای دین است به انقلاب و تمام جهادگران عرصه صنعت که برادرانه بر عهد خود ایستاده اند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی خواهد بود که در پی ایجاد شکاف و رخنه در میهن عزیزمان بوده اند.

🔖در این میان چیزی که مایه تسلی خاطر است، وجدان بیدار جامعه ایران خواهد بود که گواهی تاریخ نشان داده در بزنگاه حساس، هرگز دستاوردها و افتخارات بیش از چهار دهه انقلاب را فراموش نکرده و تحت تاثیر شو آف تبلیغاتی و موج سواری رسانه ای بیگانگان قرار نگرفته است.

🔖مشعل های باور و امید منطقه ویژه اقتصادی پارس دارای ۵۸ هزار هکتار محدوده ی مصوب است که در واقع به سه بخش پارس یک، پارس دو، پارس سه تقسیم شده است.

🔖مساحت پارس یک ۲۵ هزارهکتار، پارس دو یا همان سایت کنگان ۱۶هزار هکتار و پارس ۳ یا پارس شمالی نیز ۱۶ هزار هکتار می باشد.

🔖ایران با داشتن ۳۲ تریلیون متر مکعب ذخایر گاز طبیعی و ۱۶ درصد ذخایر گازی جهان بعد از روسیه در جایگاه دوم جهان قرار گرفته بوده و روسیه با داشتن ۱۹ درصد منابع کل دنیا جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

🔖تولید گاز طبیعی در کشور ایران ۶ درصد کل جهان بوده و ۲۴۴ میلیارد متر مکعب در سال بوده و از لحاظ مصرف نیز ۶ درصد تولیدات دنیا و به میزان ۲۲۳ میلیارد متر مکعب در سال است که بعد از امریکا، روسیه و چین مقام چهارم در مصرف منابع را دارا می باشد.

🔖ایران و قطر ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع میدان مشترک دارند که سهم ایران سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر بوده و ۶ هزار کیلومتر سهم قطر می باشد.

🔖سهم ایران از ذخایر گازی مشترک پارس جنوبی ایران و قطر، ۱۶ میلیارد بشکه است، در حالی که در منطقه مشترک پارس جنوبی در خود کشور ایران، ۸ درصد از ذخایر گاز دنیا، ۵۰ درصد از ذخایر گاز ایران و ۷۰ درصد از گاز تولیدی کشور وجود دارد.

🔖پارس جنوبی در حال حاضر ۱۳ پالایشگاه با سه هزار و ۲۰۰ خط لوله دریایی ۳۲ اینچ، ۲۹سکوی بهره برداری و ۳۳۶ حلقه چاه و روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب تولید در میدان گازی پارس جنوبی انجام می شود.

🔖در صنعت پتروشیمی نیز پیشرفت های شگرفی دیده میشود از جمله خط لوله اتیلن غرب که بزرگ‌ترین خط لوله انتقال اتیلن در جهان می باشد در این منطقه قرار دارد.

🔖امید یعنی خلق آینده، یعنی اینکه تمام افراد جامعه دست در دست هم برای پیشرفت و ترقی کشور قدم بردارند.
حال یکی با علم و دیگری با قلم

🖋الهام میرزایی زاده
#پیشرفت_بوشهر

┅┅❅❁❅┅┅┅