پاداش کرونایی کادر درمان اصفهان درحال واریز است و در صورت تخصصی مجدد واریز می شود

پاداش کرونایی کادر درمان اصفهان درحال واریز. به دنبال پیگیری های روزنامه نسل فردا پیرامون اعتراض جمع کثیری از پرسنل درمانی بیمارستان خورشید اصفهان نسبت به عدم پرداخت پاداش کرونایی توسط دانشگاه علوم پزشکی همچنین معوقات کارانه و حقوق، دکترآرش نجیمی مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی گفتگو با ما در این باره توضیح داد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

پاداش کرونایی کادر درمان اصفهان درحال واریز است

به دنبال پیگیری های روزنامه نسل فردا پیرامون اعتراض جمع کثیری از پرسنل درمانی بیمارستان خورشید اصفهان نسبت به عدم پرداخت پاداش کرونایی توسط دانشگاه علوم پزشکی همچنین معوقات کارانه و حقوق، دکتر آرش نجیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی گفتگو با ما در این باره توضیح داد:

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای قدردانی از خدمات مدافعان سلامت در پیشگیری و درمان بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی درمانی، مراکز درمانی و ستاد دانشگاه، دستورالعمل پرداخت پاداش کرونا را برای تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارسال نمود. به همین منظور از سوی وزارت متبوع طی دو مرحله پرداختی به صورت پاداش به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جهت پرسنل بهداشت، درمان و بیمارستان ها اختصاص یافت.

وی اضافه کرد:

از این مبلغ، ۲۵۰ میلیارد ریال برای بیمارستانها در نظر گرفته شده بود. در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که ۳۹ بیمارستان را تحت پوشش دارد باید ابتدا سهم هر بیمارستان از این پاداش بر اساس میزان مشارکت بیمارستان در تشخیص و درمان بیماران نسبت به کل بیماران مراجعه کننده به بیمارستانها تعیین می شد. به همین منظور کمیته ای از نمایندگان معاونت درمان و معاونت توسعه و منابع مالی دانشگاه تشکیل و برای محاسبه سهم مشارکت هربیمارستان، شاخص ترکیبی به عنوان “شب تخت بیمار” تعیین شد که برای هربیمارستان محاسبه گردید.

بیشتر بخوانید : ویدئو اعتراض کارکنان بیمارستان خورشید اصفهان به دلیل عدم پرداخت پاداش کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ادامه داد:

در این محاسبه، شب تخت بیمار، به میزان خدمات دریافت شده با توجه به مدت تداوم خدمت برای هر بیمار کرونایی گفته می شود. لذا با توجه به این که بیمارستان ها و مراکز درمانی، خدمات مختلفی را ارائه می دهند، این شب تخت بر اساس وزن اختصاص داده شده به هر خدمت که می تواند شامل خدمات بستری، بستری در آسی یو، مراقبت سرپایی، انجام آزمایش و یا حتی ارجاع و انتقال بیماران باشد، مشخص گردید که در ۲۲ شهرستان استان اصفهان جمعا حدود ۷۰ هزار شب تخت بیمار طبق فرمول محاسبه و تعیین شد. سپس سهم هر بیمارستان از این رقم ۷۰ هزار مشخص گردید که در استان اصفهان مراکز درمانی مرجع مانند بیمارستان های خورشید و امین با حدود ۱۶ درصد بالاترین میزان سهم ارائه خدمت را داشتند.

وی در ادامه توضیحاتش بیان داشت:

کل مبلغی که برای پاداش درمان در اختیار دانشگاه بود به نسبت سهم هر بیمارستان در ارائه این خدمات بین بیمارستانها توزیع شد. پس از اختصاص سهم هر بیمارستان، مقرر شد مدیریت هر بیمارستان با توجه به دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت درخصوص پرداخت پاداش کرونا به پرسنل درمان، سهم هر یک از کارکنان بیمارستان را تعیین کنند و بپردازند.

وی یادآور شد:

لازم به ذکر است اگر بیمارستانها سقف مبالغ مندرج در این دستورالعمل را در نظر می گرفتند بایستی ۶۰۰ میلیارد ریال تخصیص از سوی وزارت بهداشت به این دانشگاه داده میشد. پس از مکاتبه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با وزارت متبوع و براساس اصلاحیه صادر شده، مقرر گردید توزیع اعتبارات، طبق اعتباری که وزارت داده است صورت گیرد و منتظر افزایش اعتبار تا ۶۰۰ میلیارد ریال نمانیم. بدین منظور توزیع پاداش در هر بیمارستان با توجه به دستورالعمل اما بر اساس سقف ۲۵۰ میلیارد ریال انجام شد.

مدیر روابط عمومی این دانشگاه متبوع وزارت بهداشت کشور تصریح کرد:

به همین دلیل، امکان برآورده کردن تمام انتظار همکاران عزیزی که پاداش خود را بر اساس سقف مبالغ اعلام شده در دستورالعمل پیش بینی کرده بودند میسر نشد اما مدیریت دانشگاه تمام تلاش خود را برای توزیع عادلانه و شاخص محور اعتبار موجود در بین بیمارستانهای مختلف به کار بست.

آرش نجیمی ابراز امیدواری کرد:

سعیمان براین است با دریافت کمک های مناسب از سوی وزارت متبوع و دولت محترم بتوانیم بخش بیشتری از مطالبات معوقه کارانه و اضافه کار پرسنل خدوم حوزه سلامت را بپردازیم و در این راستا اندکی از نگرانی های معیشتی این عزیزان که جانانه در میدان دفاع از سلامت مردم حاضر هستند بکاهیم.

دریاوفایی

روزنامه اخبار اصفهان

ویدئو اعتراض کادر درمان به عدم پرداخت پاداش و حقوق