وضعیت اشتغال اصفهان روبه بهبود است

اصفهان-ایرنا-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: بر اساس مستندات مرکز آمار، نرخ بیکاری استان با کاهش ۳ درصدی به ۸/۹ درصد رسید و این نشان از بهبود وضعیت اشتغال استان دارد. کامران کلانی ظهر پنجشنبه به مناسب هفته تعاون در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و […]

اصفهان-ایرنا-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: بر اساس مستندات مرکز آمار، نرخ بیکاری استان با کاهش ۳ درصدی به ۸/۹ درصد رسید و این نشان از بهبود وضعیت اشتغال استان دارد.

کامران کلانی ظهر پنجشنبه به مناسب هفته تعاون در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، گفت: بر اساس آمار اشتغال که توسط مرکز آمار ایران، به صورت فصلی ارایه می شود نرخ بیکاری استان در بهار ۱۳۹۹ برابر با ۱۱/۹ درصدبود که در بهار امسال به ۸/۹ درصد رسید که نشان از بهبود وضعیت اشتغال در استان دارد.

وی ادامه داد: تا آخر مرداد امسال سه هزار ۳۹۹ تعاونی‌ فعال که معادل ۵ درصدی تعاونی‌های فعال کشور است در استان مشغول فعالیت هستند که ۳% اشتغال کشور با بیش از ۵۴ هزار فرصت شغلی را به خود تخصیص داده اند.

وی تصریح کرد: دلیل کمتر بودن ظرفیت اشتغال بخش تعاون استان با وجود سهم ۵ درصدی تعاونی‌های فعال استان در بین تعاونی‌های کل کشور، وجود تعداد زیاد تعاونی های دانش بنیان در استان است که هرچند میزان اشتغال کمتری تولید می‌کنند ولی ارزش افزوده بیشتری دارند.

وی یاد آور شد: از هفته تعاون سال گذشته تا امروز ۱۲۱ شرکت تعاونی جدید در استان به ثبت رسید که این تعاونی‌ها زمینه اشتغال سه هزار نفر با سرمایه گذاری بیش از  ۱۰۸ میلیارد ریال را ایجاد کردند و در سال گذشته نیز بیش از ۲ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون استاد ایجاد شد.

کلانی ادامه داد: عمده فعالیت، تعاونی های استان خدمات، کشاورزی، صنعت و مسکن است و به دلیل فراگیری کرونا در یک و نیم سال گذشته، بخش خدمات بیشتر از سایر بخش‌ها از همه‌گیری کرونا متضرر شد.

وی افزود: مهمترین چالشهای اشتغال اُستان، مهاجرپذیر بودن اصفهان و مهاجرت نخبگان از این استان است که موجب کمبود نیروی کار ماهر در اصفهان شده است و این نشان می دهد در حوزه پرورش نیروی ماهر و مهارت پروری خوب عمل نشده است.

به گزارش ایرنا،هم اینک ۶ هزار و ۷۵۶ تعاونی فعال و غیرفعال و دردست اجرا در اصفهان وجود دارد و درآمد ارزی ناشی از صادرات بخش تعاون استان در پنج سال گذشته ۲۶۲ میلیون دلار بود.همزمان با هفته تعاون ۵۲ طرح و پروژه تعاونی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.