ورود پژوهشگران اصفهانی در ساخت کیت‌های تشخیص کرونا

استاندار اصفهان گفت: پنج گروه پژوهش از سه دانشگاه مادر اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و صنعتی اصفهان در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی مرتبط با بیماری کرونا ورود پیدا کردند.

عباس رضایی با اشاره به پیگیری‌های استان در خصوص ساخت تجهیزات پزشکی، تشخیصی و بهداشتی مرتبط با کرونا، اظهار کرد: امروز دومین جلسه با پژوهشگران دانشگاه‌های مادر اصفهان برگزار شد و طی آن راه‌های تامین منابع مالی، تهیه مواد اولیه و تجاری‌سازی بررسی شد. تشخیصی مرتبط با بیماری کرونا ورود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه پنج گروه پژوهش از سه دانشگاه مادر اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و صنعتی اصفهان در حوزه تولید کیت‌های تشخیص کرونا ورود کرده اند، افزود: در این جلسه پنج طرح پژوهشی ‌در حوزه تشخیص بیماری کرونا مصوب و قرار شد با بهره‌گیری از ظرفیت صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان اصفهان، منابع مالی در قالب وام های قرض الحسنه و مشارکت سرمایه گذاری تامین شود.

استاندار اصفهان گفت: این پنج طرح در قالب یک شرکت دانش بنیان فعالیت علمی و تحقیقاتی خود را دنبال می‌کنند و پس از طی مراحل آزمایشی و دریافت تاییدیه‌های دانشگاه علوم پزشکی و مراکز علمی، تجاری سازی این محصولات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ضرورت سرعت بخشی به روند تولید این محصولات، تاکید کرد: استانداری اصفهان از طرح‌های دارای مبانی علمی قطعی و قابل استفاده، حمایت‌های معنوی، فکری و حقوقی لازم را خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رضایی با اشاره به جایگاه علمی اصفهان، افزود: مجموعه‌های تصمیم‌گیر ملی باید توانمندی‌های علمی استان را به عنوان فرصتی برای تولید محصولات زیست فناورانه و پزشکی مورد توجه قرار دهند.