واگذاری ۱۸۴ قطعه زمین به خانواده های دارای سه فرزند اصفهان

این زمین‌ها رایگان است اما بعد از ۲ سال فقط هزینه آماده سازی زمین گرفته می‌شود که مبلغ آن جزئی و ناچیز است و طی هشت سال و به صورت قسط بندی شده دریافت می‌شود

۱۸۴ قطعه زمین در قالب پویش پیامبر رحمت (ص) به منظور حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هشت شهر استان اصفهان به خانواده های واجد شرایط واگذار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، آئین واگذاری ۱۸۴ قطعه زمین ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هشت شهر دهاقان، آران و بیدگل، خوانسار، فریدن، فریدونشهر، نطنز، شاهین‌شهر و شهر جدید مجلسی عصر سه‌شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مجلسی برگزار شد.
در این آیین ۶۷ قطعه زمین شهر جدید مجلسی، ۵۰ قطعه در دهاقان، ۱۷ قطعه در آران و بیدگل، ۱۷ قطعه در خوانسار، ۱۰ قطعه در فریدن، هشت قطعه در فریدونشهر، هشت قطعه در نطنز و هفت قطعه در شاهین شهر به متقاضیان واجد شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واگذار و مراسم آن به صورت نمادین در شهر مجلسی برگزار شد.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این مراسم اظهار داشت: امروز در شهر مجلسی به صورت نمادین مدارک ۶۷ قطعه زمین به خانواده‌های مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واگذار شد و مدارک ۱۱۷ قطعه زمین دیگر در شهرهای دیگر این استان نیز تقدیم واجدان شرایط می‌شود.
حمیدرضا فلاح با بیان اینکه در ایام روز عید غدیر خم نیز یک هزار و ۱۰۰ قطعه زمین دیگر به واجدان شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واگذار شد، خاطرنشان کرد: تامین زمین را در راستای مفاد این قانون، در ۱۰۸ شهر استان در دستور کار داریم و زمین‌های متعددی تأمین شده که تشریفات واگذاری آنها در مناسبت‌های آینده انجام و به خانواده‌هایی حائز شرایط این قانون واگذار می‌شود.
وی افزود: ادارات راه و شهرسازی در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مکلف شدند که قطعات ویلایی به صورت انفرادی و در برخی شهرها به صورت گروهی به ۲ خانواده واگذار شود که در مجلسی زمین به صورت انفرادی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر به واجدان شرایط تعلق می‌گیرد و امیدواریم با حمایت شهرداری در ارائه پروانه‌های ساختمانی، ساخت و ساز واحدها با سرعت آغاز شود.
به گزارش ایرنا ، در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف شده یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.
در متن اولیه این بند از لایحه بودجه آمده بود که یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان به خانواده‌های صاحب فرزندان چهار قلو و بیشتر اختصاص یابد که پس از اصلاح، خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال، جایگزین خانواده‌های صاحب فرزندان چهار قلو و بیشتر شد.
طبق این قانون، هر خانواده‌ای که اکنون چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارد، یعنی تعداد فرزندانش چهار نفر یا بیشتر است اما همه زیر ۲۰ سال هستند، مشمول این مصوبه هستند و یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان به آنان تعلق می‌گیرد.
در ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مقرر شده به کسانی که فرزند سوم به بعدشان از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشد، یک قطعه زمین ۲۰۰ متری در خارج از کلان شهرها یا در شهرهای جدید یا در زادگاهشان داده شود.
این زمین‌ها رایگان است اما بعد از ۲ سال فقط هزینه آماده سازی زمین گرفته می‌شود که مبلغ آن جزئی و ناچیز است و طی هشت سال و به صورت قسط بندی شده دریافت می‌شود.
براساس آمار موجود تعداد خانوارهای متقاضی مشمول این قانون در کشور بیش از ۳۰۰ هزار نفر است.
شهر جدید مجلسی در ۷۰ کیلومتری اصفهان و از توابع شهرستان مبارکه است.