واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی به بخش خصوصی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

در مورد زمین‌های کشاورزی که در تپه‌های تاریخی قرار دارند وزارت جهاد کشاورزی تعهد کرده است که زمین‌هایی از سازمان جنگل‌ها و مراتع به صورت معوض در اختیار کشاورزان قرار گیرد که مکان‌های تاریخی با توجه ویژه‌ای ساماندهی شود

دریاوفایی: سید عزت لله ضرغامی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: سیاست دولت مردمی آیت‌الله رئیسی واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی به بخش خصوصی است. بخش خصوصی تحت نظر ما بناهای تاریخی را مرمت کرده و مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند. این کار به سرعت در حال انجام است و تاکنون بهره‌برداری بناهای زیادی از طریق صندوق احیا به بخش خصوصی واگذار شده است که هم‌اکنون در بهترین وضعیت ممکن قرار دارند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بافت‌های تاریخی از یک طرف باید حفظ شوند و از طرف دیگر اعتبارات دولتی و بودجه عمومی اقتضای بسیاری از این اقدامات را ندارد که برای حل این مشکل دنبال راهکار هستیم.

ضرغامی بیان کرد: امروز دولت برای تأمین اعتبارات لازم تملک همه اراضی درون بافت‌های تاریخی معذوریت دارد و این مشکل در برخی شهرها از طریق معاوضه زمین‌های دولتی در حال مرتفع شدن است.

وی ادامه داد: این اقدام در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ۱۴ مورد با پیگیری استاندار انجام شده و در مورد سایر اراضی درون بافت‌های تاریخی نیز انجام خواهد شد.

وزیر میراث‌فرهنگی افزود: در مورد زمین‌های کشاورزی که در تپه‌های تاریخی قرار دارند وزارت جهاد کشاورزی تعهد کرده است که زمین‌هایی از سازمان جنگل‌ها و مراتع به صورت معوض در اختیار کشاورزان قرار گیرد که مکان‌های تاریخی با توجه ویژه‌ای ساماندهی شود.

عزت لله ضرغامی ادامه داد: به عنوان مثال در مورد بافت تاریخی دهدشت همین طرح را اجرا خواهیم کرد و با نگاه ویژه مسئولان و همکاری مردم و مشارکت بخش خصوصی به طور قطع این مکان در آینده دچار تحولات زیادی می‌شود.