هیچ فردی به دلیل بدهی دیه تصادف در زندان نیست

رئیس ستاد دیه استان اصفهان همکاری خیران در آزادی ۶۰۰ زندانی جرائم غیرعمد استان را مهم خواند و گفت: استان اصفهان پیشتاز در این حوزه بوده و توانسته امسال به این آمار دست پیدا کند. اجرای برنامه‌های چهارشنبه‌های امام رضایی و جشن‌های گلریزان توانسته حامی زندانیان و آزادی آنان باشد

رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: هیچ فردی به دلیل بدهی دیه ناشی از تصادف فوتی یا منجر به جرح در زندان‌های استان قرار ندارد.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، علت کاهش آمار زندانیان بدهی دیه را قانون الزام بیمه شخص ثالت خودرو اعلام و اظهار کرد: مقصران تصادفات به دلیل وجود بیمه شخص ثالت دچار بدهی و تحمل حبس نمی‌شوند.

وی افزود: در گذشته شمار زندانیان بدهکار ناشی از پرداخت دیه به دلیل تصادفات بسیار زیاد بوده که این اصلاح قانون از پنج سال گذشته تاکنون روند مثبتی در جامعه داشته است.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان یادآور شد: چنانچه فردی به دلیل عدم گواهینامه و یا نداشتن بیمه شخص ثالث تصادف کرده باشد، از محل صندوق خسارت‌های بدنی، تسهیلاتی به آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه توجه به بیمه مسئولیت بدنی از اهمیت خاصی برخوردار است، یادآور شد:‌ در حال حاضر ۱۰ نفر به دلیل مسئولیت شغلی و کسب و کار محکوم به پرداخت دیه شده‌اند که در زندان اصفهان هستند که برای آزادی آنان باید تلاش کرد.

گرجی زاده خاطرنشان کرد: این ۱۰ نفر زندانی بدهی دیه محکوم به بدهی بالایی بوده که علاوه بر گذشت شاکیان به همکاری خیران نیاز دارد.

وی شمار زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان را بیش از هزار نفر اعلام کرد و گفت: بخش زیادی از این افراد بدهی چک داشته و شرایط اقتصادی سخت آنان را به این روز گرفتار کرده است.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان همکاری خیران در آزادی ۶۰۰ زندانی جرائم غیرعمد استان را مهم خواند و گفت: استان اصفهان پیشتاز در این حوزه بوده و توانسته امسال به این آمار دست پیدا کند. اجرای برنامه‌های چهارشنبه‌های امام رضایی و جشن‌های گلریزان توانسته حامی زندانیان و آزادی آنان باشد.