هویت، نشاط و امید محورهای فعالیت کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر

متاسفانه زیرساخت‌ها در گذشته بدون‌توجه به نیازهای بانوان شکل گرفته و اینک ایجاد آن‌ها به زمان و هزینه نیاز دارد.

یلدا توکلی:رئیس کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان هویت، نشاط و امید را محورهای فعالیت کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دانست و به تشریح اقدامات این کمیسیون پرداخت.
فرزانه کلاهدوزان در نشست خبری مدیریت شهری در حوزه بانوان که صبح روز ۱۳ دی ماه با حضور بانوان خبرنگار برگزار شد، گفت: طی دو سال‌ونیم گذشته، تلاش شده تا مسائل و دغدغه‌های بانوان شهر بر مبنای ۲ هدف کلان “هویت” و “نشاط و امید” در شورا پیگیری شود.
او افزود: تشکیل کمیسیون بانوان و جوانان در شورا با تاخیری ۲ساله همراه بود و درنهایت با همراهی سایر اعضای شورا میسر شد و تاکنون ۹ جلسه از آن برگزار شده است.
رئیس کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه در حوزه هویت و نشاط و امید برای بانوان نیازمند زیرساخت‌هایی در شهر هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه زیرساخت‌ها در گذشته بدون‌توجه به نیازهای بانوان شکل گرفته و اینک ایجاد آن‌ها به زمان و هزینه نیاز دارد.
او سپس به تشریح اقدامات مختلف کمیسیون بانوان در راستای تأمین نیازهای بانوان شهر پرداخت و اظهار کرد: ساماندهی و به‌روز رسانی باغ‌های بانوان شهر و تجهیز آن‌ها به انواع بازی‌های هیجانی، اجرای رویدادها در مناسبت‌های مختلف و برنامه‌های کوتاه‌مدت همچون “مهمان مامان”، برگزاری جشنواره‌های تفریحی ورزشی و ارائه کارت منزلت برای مادران دارای ۳ فرزند از جمله اقدامات کمیسیون بانوان و جوانان در این دوره بوده است.
به گفته او، از دیگر اقدامات این کمیسیون می‌توان به ایجاد فضاهای کار اشتراکی برای بانوان، افتتاح بنیاد امیرقلی امینی برای فعالان حوزه کتاب و حمایت از مدل‌های اقتصادی برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مربوط به امور بانوان اشاره کرد.
رسیدگی به امور دختران نوجوان؛ از محورهای برنامه‌های فرهنگی شهرداری
در ادامه این نشست، رییس بانوسرای شهرداری اصفهان و دبیر رویداد “شهربانوی زندگی” پیشنهاد داد که یک باشگاه الکترونیکی برای بانوان خبرنگار تشکیل و ضمن جمع‌آوری داده‌های مرتبط، نسبت به ارائه خدمات به آن‌ها اقدام شود.
مریم آقایی با بیان اینکه رسیدگی به امور دختران نوجوان و تامین نیازهای روحی و جسمی آن‌ها از محورهای اصلی تصمیمات مدیریت شهری در حوزه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: رویدادهای مختلفی ویژه دختران نوجوان تاکنون برگزار شده که “دخترانگی با طعم خودآگاهی” با بازخورد بسیار خوبی که در میان نوجوانان داشت ازجمله آنهاست.
افتتاح مجموعه اشتراکی بنیاد امیرقلی امینی در روز ۱۳ دی‌ماه
دبیر شورای مشورتی بانوان شهرداری اصفهان نیز با اعلام اینکه ساماندهی و تجهیز باغ‌های بانوان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، گفت: مجموعه اشتراکی بنیاد امیرقلی امینی با مشارکت فعالین حوزه کتاب روز ۱۳دی‌ماه افتتاح می‌شود.
مائده سادات کاویانی افزود: مشارکت با مجموعه‌های فرهنگی بانوان و دختران نوجوان از رویکردهای اصلی شورای مشورتی بانوان است که از ابتدا به صورت جدی پیگیری شده است.