هوش مصنوعی ۵ ویژگی جدید و منحصر به فرد به گوگل مپ اضافه می‌کند

هوش مصنوعی در گوگل مپ جست‌وجوها را شخصی‌سازی‌تر می‌کند. به این معنا که به شما کمک می‌کند آسان‌تر و بهتر مکان‌های مرتبط با ترجیحات، نیازها و مکان فعلی خود را بیابید

موفقیت‌های گوگل مپ به آنچه که تاکنون به‌دست‌آورده‌است، محدود نمی‌شود. به گزارش هوشیو، هوش مصنوعی موجب‌شده‌است که به این فناوری بزرگ و مطرح جهان، ۵ ویژگی جدید که تا به حال مشاهده نمی‌شد، افزوده شود.

هوش مصنوعی در ارتقای گوگل مپ نیز مؤثر واقع شده و ۵ ویژگی تازه به آن اضافه‌کرده‌است. یکی از این مشخصه‌های جدید، افزوده شدن حالت سه‌بعدی به آن است. در این صورت شما می‌توانید تمام مسیر خود را پیش از اینکه شروع به حرکت کنید، کاملاً مشابه با واقعیت پیش روی خود ببینید. همچنین محیط اطراف، نقاط دیدنی و تمام مسیر، با جزئیات برای شما به نمایش درمی‌آیند. سه‌بعدی بودن محله‌ها و خیابان‌ها باعث می‌شود در مناطق ناآشنا و پیچیده، راه را گم نکنید.
هوش مصنوعی در گوگل مپ جست‌وجوها را شخصی‌سازی‌تر می‌کند. به این معنا که به شما کمک می‌کند آسان‌تر و بهتر مکان‌های مرتبط با ترجیحات، نیازها و مکان فعلی خود را بیابید. برای مثال درصورتی‌که در جست‌و‌جوی رستورانی باشید، گوگل مپ گزینه‌هایی را که با سلیقه و بودجه شما مطابقت داشته باشد، نشان می‌دهد. علاوه‌براین با ارسال عکس‌ها و نظراتی که دیگر کاربران فرستاده‌اند، شما را در تصمیم‌گیری هرچه‌بهتر یاری می‌دهد. نتایج جست‌وجو نیز با معیارهای مختلفی مانند رتبه‌بندی، نوع غذا و فاصله‌ای که از شما دارند، فیلتر می‌شوند.

Google Maps Navigation نیز با هوش مصنوعی ارتقا می‌یابد. هدایت در مسیرها و اطلاعات ترافیک با کمک هوش مصنوعی بهبود یافته‌اند. برای مثال به شما هشدار می‌دهد برای اینکه به خروج یا پیچ ناگهانی برنخورید، از کدام مسیر استفاده کنید. همچنین به صورت لحظه‌ای شرایط جاده‌ها، تصادفات و میزان شلوغی معابر را به‌روزرسانی می‌کند تا شما بتوانید با این اطلاعات تازه، مسیر خود را برنامه‌ریزی کنید. راه‌های سریع‌تر و آسان‌تر نیز در صورت لزوم برای‌تان جایگزین می‌شوند.
اطلاع ارزشمند دیگری که تأثیرات هوش مصنوعی در گوگل مپ را نشان می‌دهد، مخصوص خودروهای برقی است. گوگل مپ در حال اضافه کردن اطلاعات بیشتر درمورد ایستگاه‌های شارژ EV به برنامه خود است. به کمک این برنامه می توان دریافت که نزدیک‌ترین ایستگاه‌های شارژ در کجا قرار دارند، شارژرشان از چه نوعی است، سرعت شارژ باتری‌شان چقدر است، آخرین بار چه زمانی از آن‌ها استفاده شده است، آیا درحال‌حاضر در دسترس‌اند یا خیر و … .

در پیشرفت‌های اخیر گوگل مپ قابلیت «جست‌وجو با نمای زنده» به «لنز در نقشه» تغییر یافته‌است. تأثیر هوش مصنوعی در این فناوری، خود را به صورت شناسایی و نشانه‌گذاری مکان‌های موجود در نمای دوربین شما اعم از دستگاه‌های خودپرداز، ایستگاه‌های حمل‌ونقل، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، فروشگاه‌ها و … نشان می‌دهد. این ویژگی هوش مصنوعی در گوگل مپ به موارد گفته‌شده محدود نمی‌شود. شما می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید که اطلاعات بیشتری دربارۀ این مکان‌ها و نحوۀ رسیدن به آن‌ها به شما بدهد.
درحال‌حاضر گوگل مپ با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در حال ارتقا و افزودن ویژگی‌هایی است که به کاربر در یافتن مسیر و مکان‌های مورد نظر خود، با توجه به نیازها و ترجیحاتی که دارد، کمک می‌کند. افزودن حالت سه‌بعدی، شخصی‌سازی‌تر کردن جست‌وجوهای کاربران، بهبود هدایت در مسیرها و اطلاعات ترافیک، ارائۀ اطلاعات درمورد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی و قابلیت شناسایی مکان‌ها با دوربین، از تأثیرات هوش مصنوعی در گوگل مپ هستند.