هوشمندسازی نقطه تحول شهرداری در سال جاری است

نقطه تحول امسال در هوشمندسازی خدمات شهری است، بر این اساس در همه حوزه‌ها شاخص ملاک سنجش موفقیت مدیران در گام نخست میزان تبدیل خدمات حضوری به غیرحضوری و در گام دوم هوشمندسازی خدمات خواهد بود

شهردار اصفهان گفت: نقطه تحول امسال در هوشمندسازی خدمات شهری است، بر این اساس در همه حوزه‌ها شاخص ملاک سنجش موفقیت مدیران در گام نخست میزان تبدیل خدمات حضوری به غیرحضوری و در گام دوم هوشمندسازی خدمات خواهد بود.

علی قاسم‌زاده در آئین تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر (فصل جدید خدمت) اظهار کرد: نوروز امسال میزبان یک میلیون مسافر در شهر اصفهان بودیم، در این راستا از میزبانی شایسته همکاران در حوزه خدمات شهری، معاونت فرهنگی و اجتماعی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری که بیشترین نقش را در نوروز داشتند، تقدیر می‌کنم.

وی افزود: امسال شهر اصفهان در زیبایی و گل‌آرایی شهره بود، در این راستا بازخوردهای متعددی از سوی مردم و میهمانان اهالی فن داشتیم که از این اقدام تشکر کردند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امسال، سال پرتلاشی برای شهرداری این کلان‌شهر خواهد بود، چنانکه به‌جز ابرپروژه‌هایی همچون قطار شهری و حلقه حفاظتی اصفهان، بالغ بر ۱۰۶۱ پروژه در چهار بازه زمانی سه‌ماهه برای شهر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه به‌زودی شاهد آغاز اجرای پروژه‌های سه ماه اول خواهیم بود، خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی برای ارزیابی عملکرد مدیران شهری وجود دارد که در این راستا ارزشیابی ماهانه و روزانه انجام می‌شود.

قاسم‌زاده اظهار کرد: امسال به سمت غیرحضوری کردن بیشتر خدمات شهرداری حرکت کردیم و در این راستا میز هوشمند فاوا تقویت شده است.

وی ادامه داد: نقطه تحول امسال در هوشمندسازی خدمات شهری است، بر این اساس در همه حوزه‌ها شاخص ملاک سنجش موفقیت مدیران در گام نخست میزان تبدیل خدمات حضوری به غیرحضوری و در گام دوم هوشمندسازی خدمات خواهد بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سرعت ارائه خدمات برای مدیریت شهری بسیار اهمیت دارد، در این راستا بازیابی فرایند و کوتاه کردن این روند در دستور کار قرار گرفته است، گفت: جای تعجب و تأسف دارد زمان ارائه بعضی خدمات در شهرداری طولانی است، در این راستا مقرر شده زمان ارائه خدمات به شدت کوتاه و در حداقل زمان خدمات به ذی‌نفعان ارائه شود.

وی با بیان اینکه میزان رضایت ذی‌نفعان بسیار اهمیت دارد، افزود: هر چقدر کارنامه و گزارش از عملکرد خود ارائه کنیم تا زمانی که مردم طعم خدمت را نچشند، کار ما قابل ستایش نیست و نباید خودمان را تشویق کنیم.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه در سال جدید باید سطح رضایت مردم در دریافت خدمات را افزایش دهیم، ادامه داد: در ارائه خدمت، صرف انجام خدمت مهم نیست، بلکه باید سرعت و کیفیت آن را نیز افزایش دهیم و اگر در ارائه خدمت حاشیه‌هایی پیدا شود، این مهم بر اساس روایات باطل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی حاشیه‌هایی ذیل ارائه خدمت در شهرداری دیده می‌شود، تصریح کرد: با منت گذاشتن و اذیت کردن نباید خدمت خود را باطل کنیم، حق نداریم بر سر مردم و در روابط درون سازمانی منت بگذاریم؛ منت گذاشتن و بهره‌مندی از ادبیاتی از این جنس مستهجن، غیراخلاقی و غیرشرعی است، کاری را که می‌توان یک روزه برای مردم انجام داد اگر با تأخیر انجام دهیم، به معنای اذیت کردن است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه جایی که از قانون دو برداشت می‌شود، باید آنچه به نفع مردم است را لحاظ کنیم، خاطرنشان کرد: شرع مقدس و قانون را در منافع سازمانی نباید نادیده بگیریم، اینکه گفته شود این مورد به نفع شهرداری است ولو خلاف شرع و قانون باشد، ادبیات قابل قبول در شهرداری نیست.

وی با بیان اینکه منافع سازمانی نباید به مدیران جرئت دور زدن قانون و انجام خلاف شرع را دهد، اظهار کرد: حق‌الناس شوخی‌بردار نیست، فردای قیامت چگونه می‌توان رضایت مردم را جلب کرد، اما برخی بسیار جسارت دارند.

قاسم‌زاده گفت: اعضای شورای اسلامی شهر ارتباط مردمی خوبی دارند، از دل مردم آمدند، اعضای شورا در مسیر خدمت به مردم مشکلات دائم رصد می‌کنند و چنانچه خلافی در نقطه‌ای از شهرداری رخ دهد، آن مورد منعکس می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیون شهر اصفهان هستیم و باید دین خود را به شهر ادا کنیم، اضافه کرد: اگر شهر ما از نظر نظافت و زیبایی نمونه است، به حساب خود نگذاریم، چراکه فرهنگ شهرنشینی مردم ارتقا یافته است.

شهردار اصفهان گفت: اگر اراده مردم برای نگهداشت شهر نبود، نگهداری شهر راحت انجام نمی‌شد، بنابراین باید قدر مردم را داشته باشیم، زیرا گره‌گشایی کار مردم ذخیره آخرت برای ما است.