هوشمندسازی سیستم مدیریت حمل و نقل ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: با هوشمندسازی سیستم مدیریت حمل و نقل ناوگان اتوبوسرانی می توان از صحت و دقت این بخش مطمئن تر شد.

قدرت افتخاری با اعلام هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی پس از نیم قرن اظهار داشت: ناوگان اتوبوسرانی فعالیت خود را با ۲۰ اتوبوس در اصفهان آغاز کرد؛ با توجه به جمعیت کم و تعداد اتوبوس اندک امکان به کارگیری از روش‌های سنتی و کاغذی برای این ناوگان فراهم بود.

وی با اشاره به توسعه سیستم مدیریت حمل و نقل ناوگان اتوبوسرانی تصریح کرد: امروزه در کلانشهر اصفهان بالغ بر هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به فعالیت مشغولند؛ از سوی دیگر توسعه فضاهای پایانه‌ای و به کارگیری بیش از ۳ هزار نفر نیرو در مجموعه اتوبوسرانی ضرورت هوشمندسازی این ناوگان را بیش از پیش گوشزد می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی اصفهان و حومه با تاکید بر توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی اذعان داشت: در گذشته با به کارگیری روش‌های سنتی و کاغذی احتمال خطا در مدیریت منابع انسانی و مالی وجود داشت و همواره اضطرابی از کنارگذاشتن سیستم کاغذی بر بدنه سازمانی ناوگان اتوبوسرانی حاکم بود که در میزان نارضایتی شهروندان هم نقش داشت.

سیستم حمل و نقل منظم در ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

وی افزود: از سال ۹۷ با شروع سیستم یکپارچه بهره برداری هدف سیستم حمل و نقل منظم را در ناوگان اتوبوسرانی دنبال می‌کنیم.

افتخاری اشاره‌ای به سیستم حمل و نقل منظم در کشورهای توسعه یافته داشت و گفت: با توسعه سیستم حمل و نقل منظم که لازمه آن به کارگیری تجهیزات و امکانات هوشمند در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری است می‌توان به سیستم یکپارچه مدیریت ناوگان حمل و نقل دست یافت.

وی با اشاره به مزایای سیستم حمل و نقل منظم بیان داشت: با این سیستم می‌توان خط، راهبر، ناوگان، کرایه، زمان بندی و اطلاع رسانی به مردم را بازتعریف کرد و بر صحت و دقت ناوگان اتوبوسرانی افزود.

مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی اصفهان و حومه با تاکید بر حذف مراجعات غیرضروری سیستم هوشمند حمل و نقل گفت: با هوشمندسازی سیستم مدیریت حمل و نقل ناوگان اتوبوسرانی اصفهان می‌توان روزانه، هفتگی، ماهیانه و فصلی برنامه‌ای تعریف کرد و بر اساس میزان مسافر و رضایت شهروندان به تحلیل آماری دقیق‌تری دست یافت.

وی افزود: هوشمندسازی سیستم مدیریت حمل و نقل ناوگان اتوبوسرانی اصفهان در افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها یاری می‌رساند و با حفظ کرامت راهبر و شهروند، ارتقا کیفی سیستم اتوبوسرانی را افزایش می‌دهد.