هنوز واکسن موثری برای کرونا ویروس تهیه نشده است

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان : تا زمانی که واکسن موثر در دسترس و در سطح جامعه موجود نشده است از امیدواری در خصوص اعلام زمان واکسن پرهیز شود

هنوز واکسن موثری برای کرونا ویروس تهیه نشده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد:

همکاران و مسئولان از امیدواری راجع اعلام زمان واکسن پرهیز کنند

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با ما خطاب به مسئولان و جامعه پزشکی تاکید کرد: تا زمانی که واکسن موثر در دسترس و در سطح جامعه موجود نشده است از امیدواری در خصوص اعلام زمان واکسن پرهیز شود زیرا این امر با اطمینان بخشی کاذب باعث رهاسازی رفتارهای بهداشتی مانند استفاده از ماسک در بخشی از جامعه می گردد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری برخی گردهمایی های اخیر نیز تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی برای تجمعات ضروری است و برگزاری تجمعات غیر ضروری با ذکر عبارت ” رعایت پروتکل های بهداشتی ” به هیچ عنوان پذیرفتنی نمی باشد. این مراسمات مانند افتتاحیه ها به هیچ عنوان حتی با رعایت همه پروتکل های بهداشتی مورد تایید و هم راستا با سیاست های سلامت نیست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه اظهار داشت:

هفته های گذشته با پویش همگانی و استفاده جمعیت بیشتری از ماسک، خوشبختانه شیب بسیار تند افزایش موارد بستری تا حدودی تعدیل شده است و این نشان می دهد که اگر استفاده از ماسک به عنوان موثرترین سپر دفاعی در مقابل کوید ۱۹ ارتقاء یابد، شاید بتوان به کاهش و حتی کنترل این بیماری نیز فکر کرد.

آرش نجیمی در پایان همچنین خاطر نشان کرد:

همشهریان نباید از این نکته مهم غافل شوند که” حتی اگر موارد ابتلا به کرونا ویروس کاهش یابد یعنی مانند آنچه دراردیبهشت ماه شاهدش بودیم، بلافاصله با دوری از رفتارهای پیشگیری کننده مجددا به شرایطی بسیار سخت تر باز خواهیم گشت.

وی با هشدار اینکه” فروکش کردن اعداد و ارقام مبتلایان به منزله پایان کرونا و عدم ضرورتهای بهداشتی نیست” اذعان داشت: تداوم رفتارهای بهداشتی بسیار لازم است وباید ازتجربه اردیبهشت ماه درس بگیریم به صورتی که بتوانیم این رفتارها را به شیوه زندگی خود تبدیل کنیم.

دریاوفایی