عزت لله ضرغامی:

هنرمندان شناسنامه ملت هستند

ضرغامی ادامه داد: ما بعد از انقلاب در زیبایی کم گذاشتیم. تصور اشتباه این بود که زمانی که زیبایی را بیان کنیم، اشرافی‌گری است. ما سادگی را بد بیان کردیم و زیبایی را نیز بد تصور کردیم و حالا باید جبران کنیم

سادگی را بد بیان کردیم، زیبایی را بد تصور کردیم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: هنرمندان و پیشکسوتان این حوزه، شناسنامه ملت هستند.‌

سید عزت‌الله ضرغامی در آیین گرامی‌داشت تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولدین اسفندماه گفت: در یک جمله، حرف حق و حقیقت، راه راستی و درستی وقتی به زبان هنر در می‌آید تاثیر می‌گذارد چرا که اولین و آخرین هنرمند هم خود خداست، تا جایی که خداوند ستارگان را آفریده و با این که کارکرد اصلی آن‌ها چیز دیگری است با این حال خداوند می‌گوید ما این ستارگان را زیبا آفریدیم.

ضرغامی ادامه داد: ما بعد از انقلاب در زیبایی کم گذاشتیم. تصور اشتباه این بود که زمانی که زیبایی را بیان کنیم، اشرافی‌گری است. ما سادگی را بد بیان کردیم و زیبایی را نیز بد تصور کردیم و حالا باید جبران کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: شما ببینید همین صنایع‌دستی اگرچه برای تأمین معیشت به کار می‌رود اما واقعا زیبا است. در ایران در حال حاضر ۲۹۹ رشته برجسته داریم و در دنیا اول هستیم. این نشان می‌دهد که نیاکان ما آدم‌های خوبی بودند. اصلا همین که اسلام را پذیرفتند آدم‌های خوبی هستند. برای همین اصلا نیاکان ما در زمان ورود اسلام به ایران به تعبیر شهید مطهری، با اعراب نجنگیدند و به خاطر مشخصات زیبا و خوب دین اسلام، درها را گشودند و اسلام وارد ایران شد. به تعبیر شهید مطهری خدمتی که ما ایرانی‌ها به اسلام کردیم خود اعراب نکردند.

او در پایان خاطرنشان کرد: نگاه‌های سوداگرانه مقداری دست‌انداز در کار هنر ایجاد کرده، باید این مسئله را برطرف کرد باید بزنیم زیر میز و خط را عوض کنیم.