همایش هزار و صدمین سال ولادت فردوسی، برگزار می شود

سال ۱۴۰۳، هزار و صدمین سال میلاد فردوسی است

 

دریاوفایی : قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور با اشاره به سال ۱۴۰۳ و هزار و صدمین سال ولادت سراینده «شاهنامه»، از برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی به همین مناسبت خبر داد.
نخستین جلسه ستاد برنامه‌ریزی و برگزاری ۲۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، با حضور علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی و جمعی از مدیران ستادی و مشاوران، برگزار شد.

دارابی در این جلسه گفت: برای گرامیداشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی باید ستاد ملی با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف، تشکیل و برای مشارکت مردمی برنامه‌ریزی شود.
او افزود: همچنین تشکیل یک ستاد استانی در خراسان رضوی و یک ستاد در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضروری است تا بتوان مراسم گرامیداشت فردوسی بزرگ را در سراسر کشور برگزار کرد.

دارابی ادامه داد: تشکیل شورای احیای توس به ریاست وزیر میراث فرهنگی از دیگر برنامه های مهم است. همچنین«آزادسازی اراضی پهنه تاریخی توس» و «برپایی آیین شاهنامه‌خوانی در سالروز سرایش شاهنامه» نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تأکید کرد: سال ۱۴۰۳، هزار و صدمین سال میلاد فردوسی است و گرامیداشت آن برنامه‌های ویژه‌ای را می‌طلبد.

فرزاد قائمی دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز طی سخنانی گفت: دراین خصوص ۲۰۰ مقاله دریافت کردیم که پس از ارزیابی و داوری، ۸۰ مقاله در حوزه‌های مختلف ادبیات، علوم سیاسی و فلسفه پذیرفته شدند و قرار است در ۴ جلد چاپ شوند و به زودی رونمایی خواهد شد.