همایش فناوری‌های نوظهور کوانتومی برگزار می‌شود

در این همایش حدود ۱۷۰ نفر شرکت خواهند کرد که این افراد شامل اساتید دانشگاه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و ۲۰ نفر سخنران مدعو از بیش از ۱۵ دانشگاه مطرح کشور در خصوص آخرین پژوهش‌های خود در زمینه فناوری‌های کوانتومی سخنرانی علمی خواهند داشت

دومین همایش فناوری‌های نوظهور کوانتومی، ۱۰ و ۱۱ خردادماه سال جاری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود. دومین همایش فناوری‌های نوظهور کوانتومی توسط دانشکده‌های فیزیک، مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان در روزهای ۱۰ و ۱۱ خردادماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه فناوری‌های کوانتومی از جمله حوزه‌های نوظهور و بین‌رشته‌ای است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی، دفاعی و امنیتی تاثیرگذار باشد، تبادل نظر و انتقال تجربه میان پژوهشگران و متخصصان حوزه‌های مختلف مربوط به فناوری‌های کوانتومی و نیز شبکه‌سازی و برقراری همکاری‌های علمی و فناورانه میان بخش‌های دانشگاهی و صنعتی کشور و سیاست‌گذاری در حوزه کوانتومی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش ذکر شده است.

محورهای این همایش شامل اپتیک کوانتومی، رمزنگاری کوانتومی، سنسورهای کوانتومی، شبیه‌سازی کوانتومی، محاسبات کوانتومی و نیز مخابرات کوانتومی معرفی شده است.

در این همایش حدود ۱۷۰ نفر شرکت خواهند کرد که این افراد شامل اساتید دانشگاه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و ۲۰ نفر سخنران مدعو از بیش از ۱۵ دانشگاه مطرح کشور در خصوص آخرین پژوهش‌های خود در زمینه فناوری‌های کوانتومی سخنرانی علمی خواهند داشت. همچنین دانشجویان و پژوهشگران جوان دستاوردهای خود را در قالب پوستر در این همایش ارائه خواهند کرد.

دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان در بحث توسعه دانش و علوم بین رشته‌ای از مراکز پیشتاز کشور محسوب می‌شود. پیش از این نیز همکاری با مرکز بین‌المللی سرن، رصدخانه ملی و بسیاری از پروژه‌های بین المللی از اقدامات مهم این دانشکده، در راستای پیوند دانش‌های بنیادی با سایر علوم فنی و مهندسی بوده است.