هزینه سرویس مدارس تا ۱۵ اسفند پارسال محاسبه می‌شود

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر گفت: شهریه مدارس بازگردانده نمی شود، اما هزینه سرویس مدارس تا ۱۵ اسفند سال گذشته محاسبه و پس از آن باید برگردانده شود.

ابراهیم باقری امروز (شنبه-۱۳ اردیبهشت) در حاشیه آیین نکوداشت هفته معلم، اظهار کرد: امروز در خمینی شهر برنامه نکوداشت مقام معلم از طریق ویدئو کنفرانس همزمان برای بیش از دو هزار نفر از معلمان شهرستان خمینی شهر اجرا شد.

وی به جایگاه مقام معلم در احادیث و روایات اشاره کرد و افزود: این روزها در کنار مدافعان سلامت، معلمان نیز تلاش کردند و ایثارگرانه آموزش را به خانه ها بردند. هر چند که مدارس به صورت ظاهری تعطیل بود، اما آموزش تعطیل نبود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر در مورد میزان تدریس دروس در فضای مجازی، تصری کرد: معلمان چند برابر قبل کار کردند تا بتوانند دانش آموزان را به کلاس ها برسانند. محتوای کتب درسی به صورت کامل تدریس شده و اگر مقداری از برخی دروس باقی مانده باشد تدریس می‌شود.

باقری با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان خمینی شهری آموزش ها را دریافت کرده اند، گفت: به مردم اطمینان می دهیم آن دسته از دانش آموزانی که از فضای مجازی محروم بوده اند و  نتوانسته اند از کلاس ها استفاده کنند، نگران نباشند. به مرور زمان با تمهیدات آموزش و پرورش این آموزش ها به آنها خواهد رسید.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر در مورد روند برگزاری امتحانات پایان سال، گفت: امتحانات ارزشیابی براساس میزان محتوای آموزش داده شده هر معلم برگزار شده و به صورت معلم محور است. امتحانات نهایی نیز اگر شرایط خاصی پیش نیاید از ۱۷ خرداد ماه به مدت سه هفته برگزار خواهد شد.  بلافاصله سه هفته بعد نیز با تصمیم ستاد ملی کرونا کنکور برگزار خواهد شد و تصمیمات برگزاری امتحانات پایانی نیز به موقع از طریق رسانه ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی برگزاری امتحانات اکثر پایه های تحصیلی را به صورت غیر حضوری اعلام و تصریح کرد: امتحانات پایه های اول تا ششم که نمرات به صورت توصیفی است به صورت غیر حضوری برگزار شده و امتحان هماهنگی پایه ششم امسال برگزار نمی شود. امتحانات پایه هفتم تا یازدهم نیز براساس آموخته های دانش آموزان برگزار خواهد شد و نمره به صورت غیر حضوری داده می شود. تنها امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر در مورد کمبود معلم در مدارس شهرستان، گفت: در آموزش و پرورش هر ساله تعدادی نیرو بازنشسته می شوند و این باعث می شود که با کمبود معلم مواجه شویم. در حال حاضر آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر با ۲۵ درصد کمبود نیرو مواجه است. البته این به آن معنا نبوده که کلاس ها خالی مانده باشد.

باقری افزود: آموزش و پرورش از معلمان بازنشسته و حق التدریس برای پر کردن این خلا استفاده کرده است. با توجه به برنامه ریزی های دولت به مرور این کمبودها از طریق دانشگاه فرهنگیان و آموزش و سنجش جبران خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار معلم شاغل و بازنشسته در شهرستان خمینی شهر، اظهار کرد: بیش از ۶۴ هزار دانش آموز در ۳۹۹ مدرسه شهرستان مشغول تدریس هستند. امیدواریم به روزی برسیم که آموزش و پرورش در اولویت باشد زیرا در غیر این صورت جامعه به توسعه یافتگی دست پیدا نخواهد کرد.

باقری در مورد پرداخت حقوق معلمان در این چند ماهه تعطیلی مربوط به شیوع ویروس کرونا، گفت: حقوق معلمان خرید خدمات طبق تعهد، حقوقشان پرداخت می شود و معلمان دولتی نیز حقوقشان به صورت کامل پرداخت خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر در مورد بازگرداندن شهریه مدارس و سرویس مدارس، خاطرنشان کرد: شهریه ها بازگردانده نمی شود زیرا اگرچه مدارس تعطیل بوده، اما آموزش برقرار بوده است. تنها هزینه فوق برنامه هایی که اجرا نشده است برگردانده خواهد شد و هزینه سرویس مدارس نیز تا ۱۵ اسفند سال گذشته محاسبه و پس از آن باید برگردانده شود.