هزار فرصت شغلی در اردستان ایجاد می‌شود

کاشان- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: حدود ۲ هزار فرصت شغلی با آغاز فعالیت واحدهای تولیدی در دست ساخت در این شهرستان ایجاد می‌شود. محمدرضا باقری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ۱۵ واحد تولیدی در این شهرستان به پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصدی رسیده‌اند که پس از راه‌اندازی، […]

کاشان- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: حدود ۲ هزار فرصت شغلی با آغاز فعالیت واحدهای تولیدی در دست ساخت در این شهرستان ایجاد می‌شود.

محمدرضا باقری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ۱۵ واحد تولیدی در این شهرستان به پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصدی رسیده‌اند که پس از راه‌اندازی، این میزان اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی یکی از شاخص‌های رشد اقتصادی در جامعه را رشد تولید عنوان کرد و افزود: نمونه بارز تولید، فعالیت بخش صنعت و معدن است که تا کنون‌۶۴ فقره پروانه تاسیس با پیشرفت ۹۵ درصد صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان تاکید کرد: صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری و وجود ۵۱ واحد فعال و نیمه فعال در منطقه بیانگر رشد و توسعه در این بخش است.

وی اضافه کرد: شهرستان اردستان با داشتن امکانات زیربنایی مناسب، قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت و دسترسی به راه‌آهن، شرایط خوبی دارد که رشد صنعت را در پی خواهد داشت.

باقری ادامه داد: وجود معدن‌های مختلف با ذخیره‌های بالای مس، باریت، سرب، روی و آهن نیز می‌تواند زمینه رشد و توسعه شهرستان را فراهم کند که در این راستا تا کنون ۷۳ پروانه بهره‌برداری صادر شده است و ۵۷ معدن نیز در اردستان فعال هستند.

وی همچنین تشریح کرد: اقدام‌های خوبی سال گذشته در راستای رشد اقتصادی شهرستان با پیگیری‌های نماینده و فرماندار صورت گرفت که بر این اساس کارخانه‌های فاستونی، نخکاران، راشکو، سوله‌های چینی گستر و تولید ظروف پلاستیکی در حال تعیین تکلیف و راه‌اندازی هستند و به زودی کار تولید را پس از چند سال تعطیلی از سر می‌گیرند.

اصفهان با برخورداری از افزون‌بر ۱۰ هزار واحد تولیدی و معدنی، یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌آید.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.