هر جا که فرهنگ حضور دارد جای خشونت را می‌گیرد

ایران به عنوان یکی از کشورهای با تمدن کهن، بیش از هفت هزار سال قدمت تاریخی دارد و سابقه یک میلیون سال سکونت بشری در آن ثبت شده است. همچنین ۳۵ هزار اثر تاریخی ثبت ملی شده دارد

دریا وفایی : قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: هر جا که فرهنگ حضور داشته باشد جای خشونت و منازعه را می‌گیرد و گفت‌وگو و تاب آوری خودش را نشان می‌دهد. نیاز امروز مبرم جامعه بشری این است به سهم خود تلاش کنیم تا خشونت ها و منازعات را در سطح منطقه و جهان را کم کنیم و نقش میراث گ‌فرهنگی در این زمینه مهم است.

علی دارابی ادامه داد: ایران به عنوان یکی از کشورهای با تمدن کهن، بیش از هفت هزار سال قدمت تاریخی دارد و سابقه یک میلیون سال سکونت بشری در آن ثبت شده است. همچنین ۳۵ هزار اثر تاریخی ثبت ملی شده دارد.

وی افزود: در حوزه میراث‌فرهنگی کارهای بسیار مهمی انجام دادیم. اگر از صلح، دوستی، تاریخ و تمدن، نگاه به گذشته و چشم انداز آینده صحبت می‌کنیم همه این موارد به میراث‌فرهنگی هر جامعه ای بر می گردد.

دارابی تصریح کرد: نسل جوان و جست‌وجوگر حقیقت در جهان همواره یکی از پرسش‌هایی را که مطرح می‌کتد مسئله هویت است؛ این هویت‌یابی نسل جوان وظیفه ما خادمان و خدمتگزاران میراث ‌فرهنگی را دشوارتر و رسالت کار ما را خطیرتر می‌کند.

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی بیان داشت: ما امروز عهده‌دار مسئولیت بسیار مهم هستیم، هم باید از میراث‌فرهنگی صیانت و پاسداری کنیم و هم باید به معرفی آن بپردازیم همچنین در کنار آن باید هم افزایی و مشارکت مستقیم بین کشورهای عضو را رقم بزنیم.

او ادامه داد: هر جا که فرهنگ حضور داشته باشد جای خشونت و منازعه را می‌گیرد و گفت‌وگو و تاب آوری خودش را نشان می‌دهد. نیاز امروز مبرم جامعه بشری این است به سهم خود تلاش کنیم تا خشونت ها و منازعات را در سطح منطقه و جهان را کم کنیم و نقش میراث گ‌فرهنگی در این زمینه مهم است.

معاون میراث‌فرهنگی کشور تصریح کرد: وقتی از میراث‌فرهنگی ناملموس صحبت می‌کنیم از سنت‌ها، فرهنگ، آیین‌ها و تاریخ تمدن هر جامعه‌ای صحبت می‌کنیم که دارایی ها و داشته‌های هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهد که به آن می‌بالیم. اگر در هر کشوری که هستیم در حوزه میراث‌فرهنگی خوب عمل کنیم مردم به گذشته افتخار می کنند و به آینده امیدوار خواهند بود.