هدف رویداد دختران حاج قاسم، تربیت فرمانده

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا گفت: هدف رویداد دختران حاج قاسم تربیت فرمانده است و بنابراین همه دختران حاج قاسم که قرار است به عنوان فرمانده جهاد تبیین باشند، به این ویژگی‌ها توجه داشته باشند. حجت‌الاسلام حامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ظهر امروز در آیین افتتاحیه رویداد […]

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا گفت: هدف رویداد دختران حاج قاسم تربیت فرمانده است و بنابراین همه دختران حاج قاسم که قرار است به عنوان فرمانده جهاد تبیین باشند، به این ویژگی‌ها توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام حامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ظهر امروز در آیین افتتاحیه رویداد دختران حاج قاسم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی زن، هدف از زندگی و توانمندی‌های دختران دانش‌آموز را یادآور شد.

وی افزود: انسان در زندگی هم می‌تواند اهداف زودگذر و بی‌اهمیت را دنبال کند و هم اهداف متعالی داشته باشد؛ خداوند انسان را آفرید و ویژگی‌هایی به او داد که آن ویژگی‌ها بسیار با ارزش هستند ولی انسان با اعمال و رفتار خودش آن را نابود می‌کند.

تقدیری با بیان اینکه قرآن راهنمای اصلی تربیت انسان است، خاطرنشان کرد: انسان با عمل به دستورات قرآن می‌تواند خود را به درجات عالی برساند.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ادامه داد: توجه به معنویت انسان را تعالی می‌بخشد و معنویت، فعالیت در خانواده و فعالیت در جامعه سه هدف یک زن در انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی، جهاد تبیین اهمیت ویژه‌ای دارد و باید در این عرصه هوشیار باشیم و فرماندهی کنیم، عنوان کرد: شناسایی، طراحی، عملیات و روایتگری از ویژگی‌های یک فرمانده است.

تقدیری اضافه کرد: عملیات یک مانور واقعی است که در آن خلاقیت حرف اول را می‌زند ولی باید به این دقت شود که ارائه و روایتگریِ خوب در تبیین رویدادها نقش بسیار مهمی دارد.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در پایان مطرح کرد: هدف این رویداد تربیت فرمانده است و بنابراین همه دختران حاج قاسم که قرار است به عنوان فرمانده جهاد تبیین باشند، به این ویژگی‌ها توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در آیین افتتاحیه رویداد دختران حاج قاسم، ضمن تبریک عید سعید غدیرخم با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی همان غدیر است، گفت: شما دختران حاج قاسم باید در جهاد تبیین سیاهی‌های قبل از انقلاب و واقعیت‌ها و دستاوردهای پس از آن را در شهرستان‌ها بازگو کنید.

وی از دختران و تشکل‌های فرهنگی اجتماعی دخترانه استان خواست تا نسبت به جهاد تبیین ورود جدی داشته باشند و آن‌چه که امروز بیش از هر چیز باید به آن بپردازند را تبیین خوبی‌ها دانست.

به گزارش فارس، آیین افتتاحیه رویداد تشکیلاتی دختران حاج قاسم با حضور حجت‌الاسلام تقدیری رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا و حجت‌الاسلام فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، ۲۷ تیرماه در اردوگاه کشوری شهید بهشتی شهر ابریشم برگزار شد.