هجوم ملخ صحرایی به استان اصفهان گزارش نشده است

ملخ صحرایی در مسیر حرکت خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارد باعث قحطی در منطقه مورد هجوم می‌شود

اصفهان – ایرنا – رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر هجوم ملخ صحرایی به عنوان یک آفت مضر به عرصه‌های طبیعی این استان دریافت نشده است.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور فروردین امسال اعلام کرده بود: بر اساس پیش‌بینی فائو، با توجه به بارندگی‌ها در شبه‌جزیره عربستان احتمال هجوم ملخ صحرایی به ایران در اردیبهشت وجود دارد.

در این ارتباط امین حافظی رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اصفهان از جمله مناطق مستعد حضور ملخ صحرایی هست اما تاکنون موردی مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: از لحاظ زمانی و شرایط جغرافیایی بعید است که در روزهای آینده شاهد هجوم این آفت به استان اصفهان باشیم.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان تصریح کرد: با این حال پیش بینی‌های لازم صورت پذیرفته و مراتب به اطلاع نهادهای مرتبط رسیده است و ما نیز برای مبارزه با این آفت در آمادگی قرار داریم.

به گزارش ایرنا، ملخ صحرایی در مسیر حرکت خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارد باعث قحطی در منطقه مورد هجوم می‌شود.

در ۳۰ بهمن سال ۹۷ مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی ۹ استان عملیاتی شد، در سال ۹۸ هجوم ملخ صحرایی توسط دیده‌بانی سازمان حفظ نباتات کشور در استان‌های جنوبی کشور ثبت شد و نزدیک به یک میلیون هکتار تحت مبارزه قرار گرفت.