هجوم ملخ‌ها به اردستان

چند روزی است هجوم ملخ‌ها به مناطق شهری اردستان موجب نگرانی مردم شده در حالی که این حشرات به گفته مسئولان جهاد کشاورزی بی‌خطر هستند و تاکنون موردی از آسیب رسانی گزارش نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان اظهار کرد: این نوع ملخ‌ها از آفت به حساب نمی‌آیند و تعداد زیادشان نیز به خاطر شرایط آب وهوایی و بارندگی‌های اخیر در سطح منطقه است.

علی اکبر صالح با بیان اینکه شهرداری‌ها باید با استفاده از یکسری اقدامات بازدارنده با ملخ‌هایی که وارد شهر شده‌اند مبارزه کنند، افزود: ضمن اینکه روشنایی پروژکتورهای میادین و بوستان‌ها نیز به منظور جلوگیری از جذب این حشرات به سمتِ شهر، کم و خاموش می‌شوند.

وی با تأکید بر این که این گونه ملخ‌ها هیچ گونه خطری برای مردم، محیط زیست و مزارع کشاورزی ندارند، خاطرنشان کرد: مردم نگرانی و استرسی در این مورد نداشته باشند و با حفظ خونسردی خود در حد امکان با خاموش کردن چراغ‌های اضافی سر در منازل و ساختمان‌ها و معابر، مانع از جذب این نوع حشرات شوند.

همچنین رئیس اداره منابع طبیعی اردستان گفت: این نوع ملخ ها از نظر کارشناسان اداره منابع طبیعی ناشناخته هستند و مشاهدات عینی ما نشان از آسیب زدن به برخی درختان و گیاهان در معابر شهری و منازل دارد.

مجید خداپرستان با بیان اینکه منابع طبیعی اردستان متولی نگهداری ۹۰ هزار تاغ زار شهرستان است و فقط در موضوع ملخ های کوهان دار ورود پیدا می کند، گفت: به نظر می رسد که شهرداری ها و جهاد کشاورزی باید در موضوع ملخ های ناشناخته وارد میدان شوند.