نیاز نصف جهان به یک موزه در سطح جهانی

اکنون بسیاری از مردم دنیا، ایران را با اصفهان می‌شناسند و این یک فرصت بی‌بدیل هم برای اصفهان و هم برای کشور است. اگر امروز موزه‌ای در سطح بین‌المللی در اصفهان راه‌اندازی شود، این شهر چیزی از کلان‌شهرهای بزرگ دنیا همچون پاریس کم ندارد.

یلدا توکلی: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با رئیس دفاتر منطقه‌ای وزارت امور خارجه درباره گسترش روابط بین‌المللی و توسعه تجارت خارجی اصفهان دیدار و گفتگو کردند. امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی گفت: ۴۰۰ سال پیش حاکمان در اصفهان برای اقداماتشان جهانی فکر می‌کردند. در آن زمان میدان‌ها، پل‌ها و خیابان‌ها به‌گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شدند که متناسب با یک شهر بزرگ در سطح جهانی باشد. اکنون بسیاری از مردم دنیا، ایران را با اصفهان می‌شناسند و این یک فرصت بی‌بدیل هم برای اصفهان و هم برای کشور است. اگر امروز موزه‌ای در سطح بین‌المللی در اصفهان راه‌اندازی شود، این شهر چیزی از کلان‌شهرهای بزرگ دنیا همچون پاریس کم ندارد.
وی در ادامه افزود: زیرساخت‌های پروازی اصفهان برای گسترش تعاملات و ارتباطات بین‌المللی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند باعث رشد اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری شود. بر همین اساس تلاش می‌کنیم که خط پروازی اختصاصی اصفهان را راه‌اندازی کنیم. در حال حاضر خط پروازی مستقیم از اصفهان به ایروان، مسقط، استانبول و دبی برقرار شده و به دنبال راه‌اندازی خطوط پروازی به سایر شهرهای منطقه از جمله تفلیس هستیم.

نصرت‌الله آقامحمدی، رئیس‌دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی‌های داخل کشور وزارت امور خارجه نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت اصفهان در اقتصاد و گردشگری کشور گفت: می‌توان از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور جهت سرمایه‌گذاری استفاده کرد. بسیاری از سرمایه‌داران خارج از کشور علاقه‌مند به انتقال سرمایه خود به کشور و مشارکت در پروژه‌های اقتصادی هستند که اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند و در تعامل با سفارت‌های ایران در کشورهای دیگر به معرفی فرصت‌های اقتصادی بپردازند و زمینه را برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم کنند.