نگران موج دوم شیوع بیماری کرونا در منطقه کاشان هستیم

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی کاشان گفت: با توجه به عدم توجه برخی شهروندان به نکات بهداشتی و خودمراقبتی و همچنین تردد در شهر نگران موج دوم شیوع بیماری کرونا در منطقه کاشان هستیم.

سیدعلیرضا مروجی  اظهار داشت: از آغاز شروع بیماری کرونا در منطقه کاشان بیش از یک هزار و ۹۳۹ بیماری حاد تنفسی از بیمارستانهای کاشان و آران و بیدگل ترخیص شده اند،

وی با اشاره به طرح غربالگری کرونا در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با تلاش همکاران و همچنین توجه مردم بیش از ۹۵ درصد مردم در قالب این طرح غربالگری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان از کاهش بستری بیماران حاد تنفسی در دو بیمارستان شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدا آران و بیدگل خبر داد و افزود: این به منزله کنترل و مهار کرونا نیست و در صورتیکه همشهریان عزیز نکات بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت نکنند ممکن است مجدداً شاهد شیوع گسترده این ویروس باشیم.

وی با اشاره به ترددهای برخی از شهروندان در سطح شهر بیان داشت: با عنایت به اینکه قرنطینه خانگی یکی ازمهمترین عوامل در قطع زنجیره شیوع کرونا است، با توجه به این حجم از رفت و آمد نگران موج دوم شیوع این ویروس هستیم.

مروجی گفت: بیمارستان های شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدا آران و بیدگل کماکان در وضعیت کرونایی هستند و شایعه بازگشت به وضعیت قبل از کرونا تکذیب می شود.

وی با اشاره به زحمات و فداکاریهای کادر سلامت و بهداشتی بیمارستانها و مراکز درمانی و پایگاه های سلامت کاشان و آران و بیدگل برای مقابله با کرونا بیان داشت: دکتر مجید فرهاد به عنوان اولین پزشک شهید سلامت منطقه کاشان دو روز پیش به خیل عظیم شهدای وطن پیوست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود از مشارکت گسترده خیرین و همچنین گروه های جهادی و خدماتی شهرستان کاشان و آران و بیدگل برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: مهمترین خواسته ما از مردم عزیز کاشان و آران و بیدگل همچنان رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه هاست تا به امید خدا شاهد ریشه کنی این ویروس باشیم.