نوسازی ناوگان خدمات شهری با تعامل بخش خصوصی محقق شد

شهردار اصفهان گفت: شرایط سخت مالی نتوانست هیچ طرحی را در شهر اصفهان متوقف کند. به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در بازدید مدیران شهری از شرکت صنعتی مبارز که در حوزه تولید ماشین‌آلات خدمات شهری سبک و سنگین فعالیت دارد، با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم از […]

شهردار اصفهان گفت: شرایط سخت مالی نتوانست هیچ طرحی را در شهر اصفهان متوقف کند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در بازدید مدیران شهری از شرکت صنعتی مبارز که در حوزه تولید ماشین‌آلات خدمات شهری سبک و سنگین فعالیت دارد، با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم از متخصصان، اندیشمندان و محققان این شرکت که شبیه یک شرکت دانش بنیان عمل می کند، حمایت کنیم تا گره‌های کوری که باز نشده است به دست مجموعه‌های این چنینی باز شود، اظهار کرد: اصفهان می‌تواند در فرایندهای صنعتی با کشورهای پیشرفته از جمله اتریش رقابت کند، چنانکه ساخت نردبان ۶۴ متری در جهت تجهیز ماشین‌آلات آتش‌نشانی شهرداری اصفهان در این زمینه یکی از اقدامات مؤثر و رقابتی است.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان در دو سال گذشته در زمینه خرید ماشین آلات خدمات موتوری و آتش‌نشانی اقدامات بسیاری انجام داده است.

شهردار اصفهان بیان کرد: قول می‌دهیم سطح امکانات را در شهر افزایش دهیم و با سرمایه‌گذاران توافق‌ نامه‌ای در جهت تجهیز و توسعه ماشین آلات امضا کنیم، همچنان که قراردادی با شرکت مبارز برای نوسازی و ساخت چند دستگاه جاروب مکانیزه و ماشین‌های اطفای حریق آتش‌نشانی به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۰ با ۹ هزار میلیارد تومان مصوب می‌شود، تصریح کرد: فعالیت های اقتصادی و عمرانی در شهر اصفهان در این شرایط دشوار هم در جریان است.

وی بیان کرد: برای توسعه و پیشرفت شهر انتظار داریم بتوانیم از مجموعه خدمات شرکت مبارز استفاده کنیم؛ در همین راستا مذاکراتی برای خرید تجهیزات آتش نشانی و خدمات شهری از سوی شهرداری با این شرکت درحال انجام است.

*نوسازی ناوگان خدمات شهری توسعه اشتغال بخش خصوصی را به همراه دارد

همچنین در ادامه این بازدید، علیرضا نصر اصفهانی، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه برای توسعه شهر باید تجهیزات حوزه خدمات رسانی به روز شود، گفت: در شهری مانند اصفهان که روزانه ۴۰ میلیون مترمربع نظافت شهری در آن انجام می شود، باید از ابزارهای نوین و در عین حال دارای شرایط متناسب که باعث ایجاد آلودگی در شهر نشود، استفاده کرد.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان خدمات شهری و حمل و نقل عمومی یکی از اهداف مدیریت شهری است که در این راستا باید با مجموعه هایی قرارداد امضا شود که بتوانند این نیاز شهر را به بهترین شکل برآورده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: به صورت متقابل خرید شهرداری از شرکت مبارز نیز سبب رونق اشتغال و کسب و کار در این شرکت می شود.

*۴۰ دستگاه جدید تا یک ماه دیگر به ۲۵ ایستگاه آتش نشانی اصفهان افزوده می شود  

در ادامه بازدید، حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان در همه مجموعه های تحت پوشش معاونت خدمات شهری شهرداری در دستور کار بوده و بخشی از کار انجام شده است، اظهار کرد: در همین راستا، در سازمان خدمات موتوری ۱۰ خودروی زباله‌کش، دو دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه ۱۰ چرخ به ناوگان اضافه شده است.

وی ادامه داد: قرارداد خرید ماشین آلات خدمات موتوری قبل از تورم بسته شده است و به همین علت هزینه این کار ۱۰ میلیارد تومان برای شهرداری بود اما اگر قرار بود با وضعیت کنونی اقدام به خرید کنیم، به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: همچنین برای سازمان آتش نشانی شهر اصفهان نیز ۵۰ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات شده است که در ۲۵ ایستگاه این مجموعه به کار گرفته می شود.

وی با بیان اینکه با توزیع امکانات تا یک ماه آینده ۴۰ دستگاه خودروهای سنگین و سبک به به آتش نشانی افزوده خواهد شد، اظهار کرد: البته استفاده از تجهیزات در حوزه خدمات شهری تا زمانی که دستگاه ها بهره وری و امکان استفاده داشته باشند، ادامه دارد.

امیری از بهسازی و بازسازی برخی دستگاه های معاونت خدمات شهری خبر داد و گفت: بخشی از این کار از سوی شرکت مبارز در حال انجام است.

*ساخت نردبان ۶۴ متری آتش نشانی در شرکت مبارز برای نخستین بار در کشور

در ادامه بازدید تیم مدیریت شهری از شرکت مبارز، عطاریان، رئیس مجموعه تولیدی تحقیقاتی مبارز، با اشاره به اینکه این شرکت دارای ۴۰ سال سابقه است، اظهار کرد: حوزه فعالیت این شرکت تولید ماشین آلات خدمات شهری است که به همه شهرهای ایران و برخی کشورهای خارجی صادر می شود.

وی ادامه داد: فعالیت من در این حوزه به سفارش رئیس جمهور زمان جنگ آغاز شد و کار خود را برای تولید تجهیزات حمل زباله کلید زدم.

رئیس مجموعه تولیدی تحقیقاتی مبارز افزود: برای تولید ۳۰۰ دستگاه با کمک صنعتگران خارجی توانستیم جاروی خیابانی را با ۶۰ درصد تولید داخل، زباله پرس‌کن را با ۸۰ درصد ساخت داخل، دستگاه فوماتیک و ماشین غول‌پیکر آتش‌نشانی را با ۶۵ درصد و ماشین نجات را با ۴۷ درصد ساخت داخل تولید کنیم.

وی از همکاری بخش دانشگاهی با این مجموعه خبر داد و افزود: : هم اکنون این شرکت در حال تحقیقات برای ساخت ماشین جاروی پیاده‌رو و نردبان ۶۴ متری آتش نشانی است و به زوی این کار محقق خواهد شد چراکه ۵ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری شده تا سال آینده نردبان ۶۴ متری کاملا ایرانی ساخته شود.

وی کیفیت را اولویت و از ویژگی های محصولات این شرکت دانست و افزود: انتظار داریم با همراهی مدیریت شهری و بخش دانشگاهی، طرح ها را به مرحله اجرا برسانیم.

*کاهش سن ناوگان خدمات موتوری در دست انجام است

همچنین در این بازدید، حسن نظام زاده، مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان اظهار کرد: پیش از این دوره نوسازی ماشین آلات خدمات شهری انجام نشده بود اما از حدود چهار سال پیش نوسازی ناوگان در دستور کار است.

وی ادامه داد: هم اکنون عمر ناوگان به ۱۵ و کمتر از ۱۵ سال رسیده است که استاندارد جهانی آن هشت سال است و ما برای کاهش سن ناوگان اقدام به خرید ۱۰دستگاه در حوزه خدمت شهری کردیم.

نظام زاده تعداد ماشین های خدماتی این مجموعه را با خریداری ۱۰ دستگاه جدید، ۱۶۰ مورد عنوان و اظهار کرد: نیمی از حمل زباله شهر اصفهان از سوی شهرداری و نیمی از سوی شرکت ها انجام می شود که با مشکل ماشین آلات مواجه هستند.

وی افزود: باید دستگاه هایی که بازسازی شده اند از رده خارج شود چراکه امکان استفاده مجدد از آنها وجود ندارد. همچنین امسال از سوی شهرداری و سازمان خدمات موتوری ۱۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان جاروی معابر در نظر گرفته شده است.