نماز جمعه پس از ۱۰۰ روز در اردستان اقامه می شود

امام جمعه اردستان گفت: با توجه به شیوع کرونا نماز جمعه در اردستان همانند کل کشور تعطیل شد و اکنون یعد از ۱۰۰ روز مجدد درسه شهر اردستان، زواره و مهاباد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسن دهشیری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردستان اظهار داشت: بیماری کرونا هر چند زحمت آفرین بود اما برکت هایی همچون همدلی‌های مومنانه و کمک‌های مشفقانه مردم که همچنان ادامه دارد را در بر داشت.

وی افزود: کشور ایران جز اولین کشورهایی بود که با بیماری کرونا درگیر شد و با اینکه تجربه‌ای هم نداشت اما در مهار این بیماری موفقیت‌هایی را به دست آورد و امکانات پزشکی و علمی ما نسبت به کشورهای مدعی بسیار کمتر بود اما به برکت و توسل به اهل بیت در جایگاه خوبی قرار داریم.

امام جمعه اردستان گفت: با توجه به شیوع این بیماری کشور دچار آسیب‌های مادی و معنوی زیادی شد که یکی از این آسیب‌ها تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت و دعاهای کمیل و ندبه بود و اردستان جز اولین‌ها بود که با همراهی کلیه مردم مراسم‌ها برای سلامتی خودشان تعطیل شد.

وی ابراز داشت: بعد از ۱۰۰ روز و با اعلام وضعیت سفید و اجازه ستاد کرونای استان نماز جمعه در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد این هفته برگزار می‌شود.

حجت الاسلام دهشیری بیان داشت: مردم ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید فاصله شرعی را هم در نمازجمعه رعایت کنند و با همراه داشتن مهر نماز، سجاده، دستکش و ماسک و خواهران با داشتن چادرهای شخصی در نماز جمعه شرکت کنند.