نظارت پلیس اصفهان در طرح فاصله‌گذاری هوشمند تشدید می‌شود

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: نظارت پلیس این استان در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در همه بخشهای مربوط تشدید می‌شود.

سردار مهدی معصوم بیگی روز یکشنبه اظهارداشت: پلیس با تمام قوا اجرای گام هوشمند طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار داده است، مردم‌گمان نکنند مساله کرونا منتفی شده است بلکه همه باید دست در دست هم تلاش کنیم با قطع زنجیره کرونا از این دوران عبور کنیم زیرا چه بسا اگر دو مرتبه آمار مبتلایان افزایش یابد، محدودیت‌ها بیشتر خواهد شد.

طرح سراسری فاصله‌گذاری هوشمند از روز گذشته در کشور اجرا شده است.

وی ادامه داد: نظارت بر اماکن از مهمترین فعالیت‌های پلیس است و در این خصوص اماکنی که مجاز به فعالیت هستند و موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و پلیس در این بخش نظارت خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین برخی از صنوف در این مرحله از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مجاز به فعالیت نیستند که پلیس در این بخش نظارت لازم را خواهد داشت و در صورت مشاهده تخلف به متصدیان اخطار و در صورت تکرار محل پلمب و یک ماه از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا پلیس استان اصفهان طی روزهای ۲۱ و ۲۲ فروردین در قالب رزمایش نصریک در استان موفق به کشف ۲۴ هزار لیتر الکل صنعتی کشف شد و از بیش از  ۲ هزار و ۱۰ مکان بازدید و ۱۳۰ محل با دستور قضایی پلمب  شدند.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد:  در این مدت در راستای مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در رورهای ۲۱ و ۲۲ فروردین  در ۱۶۲ نقطه نیرو مستقر شد و یک هزار و ۳۹ خودرویی که مقررات را رعایت نکرده بودند جریمه پنج میلیون ریالی دریافت و ۵۸ خودرو نیز به توفقگاه منتقل شدند.

به گفته وی همچنین سه هزار و ۳۱۷  خودرو دارای ملاک غیر بومی به موطن و استان‌های خود برگشت داده شدند و پنج هزار و ۳۴۴ خودرو تذکر گرفتند.

وی اضافه کرد: در این ۲روز  هشت هزار و ۴۷۹ خودرو به واسطه عدم رعایت طرح زوج و فرد و یک هزار و ۱۴۵ خودرو به علت پارک در حاشیه پارکها و تفرجگاه‌های استان اعمال قانون شدند.

تاکنون بیش از۷۰ هزار ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از چهار هزار و ۳۰۰ تن جان خود را از دست داده‌اند.