نرخ بلیط مترو اصفهان ۴۰ درصد افزایش یافت

افزایش ۴۰ درصدی نرخ بلیط مترو و ۳۵ درصدی نرخ بلیط اتوبوس در سال جاری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از افزایش ۴۰ درصدی نرخ بلیط مترو و ۳۵ درصدی نرخ بلیط اتوبوس در سال جاری خبر داد.

حسین حق شناس اظهار داشت: با توجه به قیمت گذاری حمل و نقل عمومی و تصویب شورای اسلامی شهر و تائید فرمانداری اصفهان نرخ بلیط اتوبوس با میانگین ۳۵ درصد افزایش نسبت به نرخ سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ بلیط مترو اصفهان نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته، خاطرنشان کرد: بر این اساس امسال مبلغ بلیط مترو با استفاده از اصفهان کارت سه هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شده و خرید بلیط تک سفره مترو سه هزار و ۹۰۰ تومان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: همچنین خرید ۲۲ سفره مترو (۲۲ بلیط) به ازای هر بلیط ۲۸۰۰ در نظر گرفته شده است.

به گفته وی نرخ جدید کرایه تاکسی در شهر اصفهان هنوز مصوب نشده است.

همچنین علاءالدینی مسئول روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ بلیط اتوبوس‌های شهری اظهار داشت: باید توجه داشت که بیش از یکصد خط اتوبوس در کلان‌شهر اصفهان وجود دارد که نرخ بلیط اتوبوس در این خطوط با افزایش میانگین ۳۵ درصد متفاوت است.

به گفته وی هزینه ورودی مسافران به اتوبوس شهری اصفهان ۸۰۰ تومان است که نرخ بلیط با توجه به مسافت خطوط متفاوت بوده و برای مثال بیشترین نرخ بلیط اتوبوس مربوط به خطوط حومه کلان‌شهر اصفهان از جمله اصفهان – سجزی است که ۱۰ هزار تومان و اصفهان تا فرودگاه شهید بهشتی ۶ هزار تومان بوده و یا خط پرتردد ۹۱ (ملک‌شهر- ترمینال صفه) ۲ هزار و ۴۰۰ تومان برای سال جاری تعیین شده است.