نرخ باروری در اصفهان ۱.۴۲ است

طبق آخرین آمار سال نرخ باروری در این استان ۱.۴۲ و نسبت جنسیتی به ازای تولد هر ۱۰۵ پسر، ۱۰۰ دختر است. حسین غفرانی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت از دهه ۷۰ بر خلاف سال ۶۵ که به حد انفجار رسید، مرتب در حال کاهش است چنانکه در سرشماری […]

طبق آخرین آمار سال نرخ باروری در این استان ۱.۴۲ و نسبت جنسیتی به ازای تولد هر ۱۰۵ پسر، ۱۰۰ دختر است.

حسین غفرانی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت از دهه ۷۰ بر خلاف سال ۶۵ که به حد انفجار رسید، مرتب در حال کاهش است چنانکه در سرشماری سال ۹۵، این نرخ در استان به زیر یک درصد یعنی ۹۷ صدم رسید که نگران کننده است.

 مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: اگر ظرف هفت یا هشت سال آینده جمعیت جبران نشود، بین سال‌های ۱۴۲۵ تا سال ۱۴۳۰، یک سوم جمعیت استان در سن سالمندی قرار می‌گیرند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در مورد سایر آمارحیاتی گفت: برای تعداد طلاق، ازدواج و تجرد قطعی باید منتظر گزارش نهایی سامانه کشوری باشیم.

غفرانی فراوانی پنج نام نخست پسر در سال ۱۴۰۰ را در استان اصفهان علی، امیرعلی، حسین، امیرحسین و ماهان و فراوانی پنج نام نخست دختر را فاطمه، رستا، زهرا، حلما و آوا عنوان کرد.

وی تعداد ولادت در سال ۱۴۰۰ استان را ۵۸ هزار و ۵۱۱ تن اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ۱۳۹۹، ۵۶ هزار و ۳۹۴ نفر بوده است که بر خلاف سال ۹۵ تا کنون که هرساله و در سه دهه اخیر غالباً با کاهش ولادت سالیانه مواجه بوده‌ایم در این سال نه تنها کاهش نداشته‌ایم بلکه ۳.۷۵ درصد رشد هم داشته‌ایم.

 غفرانی درباره تعداد افرادی فوتی بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به فروکش کردن کرونا در پایان سال، ۳۵ هزار و ۹۱۰ مورد فوتی داشته‌ایم که نرخ افزایش آن با توجه به سایر علل مرگ طبیعی بوده است امادر ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه تا کنون کاهش قابل توجهی مرگ و میر داشته‌ایم.

هم اینک جمعیت استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن برآورد می‌شود.