نخستین تصفیه‌خانه «نانو اُزون» کشور در اصفهان به بهره‌برداری رسید

تصفیه‌خانه «نانو اُزون» یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های تکمیلی است که پساب را از ورودی گرفته و در خروجی ، آب استاندارد و مورد تأیید محیط ‌زیست را برای استفاده در فضای عمومی و فضای سبز بیرون می‌دهد

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: نخستین تصفیه‌خانه «نانو اُزون» کشور، در این کلانشهر به بهره‌برداری رسید. مهدی بقایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه در شمال اصفهان قرار دارد، افزود: این روش تصفیه یک شیوه جدید با استفاده از فناوری یک شرکت دانش بنیان اصفهان است که تصفیه تکمیلی پساب در رده‌های بالاتر استاندارد را بر عهده دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در روش نانو اُزون، پساب و فاضلاب خام، تصفیه گَندزدایی و تصفیه مولکولی می‌شود که این امر یک اتفاق بزرگ در آبیاری فضای شهری بشمار می‌رود. وی ادامه داد: این در حالیست که روش‌ نگهداری و گندزدایی با کُلر یک روش هزینه‌بَر است به همین دلیل ما بدنبال یافتن یک روش با دانش جدید و با کمترین هزینه بودیم.
بقایی گفت: بخشی از دغدغه مدیریت شهری اصفهان برای آبیاری فضای سبز با این روش مولکولی برطرف شد و سال آینده نیز تصفیه‌خانه‌های دیگری با همین‌ روش در این کلانشهر راه‌اندازی می‌شود. وی اضافه کرد: خروجی این روش تصفیه پساب در رده‌های بالای استاندارد مورد تایید اداره بهداشت برای آبیاری فضای سبز شهر است.
به گزارش ایرنا، تصفیه‌خانه «نانو اُزون» یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های تکمیلی است که پساب را از ورودی گرفته و در خروجی، آب استاندارد و مورد تأیید محیط ‌زیست را برای استفاده در فضای عمومی و فضای سبز بیرون می‌دهد.