نبرد ذوب‌آهن با بی‌آبی

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌ آهن اصفهان با بیان اینکه تداوم بحران آب و برق در درازمدت موجب محدودیت های مختلفی در تولید محصولات این شرکت خواهد شد، گفت: ذوب آهن با توجه به برخی تعهدات خود در بورس، محصولات خود را پیش فروش می کند، اما وقتی محصول به بازار تزریق نشود شاهد رقابت‌های کاذب […]

معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌ آهن اصفهان با بیان اینکه تداوم بحران آب و برق در درازمدت موجب محدودیت های مختلفی در تولید محصولات این شرکت خواهد شد، گفت: ذوب آهن با توجه به برخی تعهدات خود در بورس، محصولات خود را پیش فروش می کند، اما وقتی محصول به بازار تزریق نشود شاهد رقابت‌های کاذب در بازار می شویم که در نهایت ضرر آن به جیب مشتری و مصرف کننده می رود.
مهرداد تولائیان، با اشاره به تداوم بحران آب و برق و تاثیر آن بر تولیدات ذوب آهن، اظهار کرد: بحران آب و برق به طور صد در صد بر روند تولید ذوب آهن ضرر می زند و موجب تاخیر در تعهدات این شرکت می شود، هر چند در تعامل با مشتریان سعی شده تا نیاز آنها را به خصوص در تولید ریل با توجه به اینکه پروژه ای ملی است، تامین کنیم. وی با بیان اینکه بحران آب برق کار عملیاتی ذوب آهن را با مشکل مواجه کرده است، گفت: از سوی دیگر تداوم این شرایط در درازمدت موجب محدودیت های مختلفی در تولید محصولات این شرکت خواهد شد.
معاون بهره‌برداری شرکت ذوب‌ آهن اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر در شبانه روز از مجموعه چهار واحد نورد، تقریبا سه واحد نورد ذوب آهن به طور کامل متوقف است، افزود: به دلیل محدودیت برق همچنین یک کارگاه دیگر که تولید ریل دارد نه به طور کامل، بلکه با محدودیت فعالیت می کند که البته تمام این موارد بر شرایط بازار اثرگذار است. وی گفت: با کمبود آب و برق و به دنبال آن بحران تولیدات در ذوب آهن به عنوان تولیدکننده ۵۰ درصد تیرآهن کشور، این محصول وارد بازار نمی شود و یا اختلال در تولید، بر قیمت میلگرد اثر می گذارد.
تولائیان درباره تاثیر بحران آب و برق در کشور و تاثیر آن بر قیمت تولیدات بازار، گفت: همواره ذوب آهن با توجه به برخی تعهدات خود در بورس، محصولات خود را پیش فروش می کند، همچنین وقتی محصول به بازار تزریق نشود شاهد رقابت‌های کاذب در بازار می شویم که در نهایت ضرر آن به جیب مشتری و مصرف کننده می رود.