نباید از این میوه غافل شد

بعد از انار، زغال اخته، شاه توت و تمشک حاوی بالاترین میزان آنتی اکسیدان می‌باشند. توت‌ها به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان فراوان به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند

پریسا جمدی : انواع توت‌ها از جمله سالم‌ترین خوراکی‌ها به شمار می‌آیند. توت‌ها علاوه بر مغذی و خوشمزه بودن، فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی فواید توت‌ها بپردازیم.

توت‌ها به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های زیاد به کنترل رادیکال‌های آزاد (مولکول‌های ناپایداری که در مقادیر کم مفید هستند، اما اگر زیاد شوند باعث آسیب به سلول‌ها و استرس اکسیداتیو می‌شوند) کمک می‌کنند.

توت‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند آنتوسیانین‌ها، الاژیک اسید و رسوراترول می‌باشند. ترکیبات ذکر شده به محافظت از سلول‌ها و کاهش خطر بیماری کمک می‌کنند. طبق نتایج حاصل از تحقیقات، بعد از انار، زغال اخته، شاه توت و تمشک حاوی بالاترین میزان آنتی اکسیدان می‌باشند. توت‌ها به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان فراوان به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند.

توت‌ها به بهبود سطح قند خون و مبارزه با حساسیت به انسولین کمک می‌کنند. طبق نتایج حاصل از تحقیقات آزمایشگاهی و انسانی، توت‌ها از سلول‌ها در برابر سطوح بالای قند خون محافظت کرده و حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهند.

توت‌ها سرشار از فیبر به ویژه فیبر محلول می‌باشند. طبق نتایج حاصل از تحقیقات، فیبر محلول با کند کردن روند حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش گرسنگی را کاهش و احساس سیری را افزایش می‌دهد.

ازاین‌رو، کالری دریافتی کاهش یافته و می‌توان به راحتی وزن بدن را مدیریت کرد. با مصرف فیبر، کالری دریافتی از طریق وعده‌های غذایی کاهش می‌یابد. توت‌ها خوراکی‌ای کم کالری و در عین حال بسیار مغذی هستند. بعلاوه، سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، چندین ویتامین و مواد معدنی نیز می‌باشند.

www.healthline.com/nutrition/11-reasons-to-eat-berries#TOC_TITLE_HDR_13