نامگذاری آزادراه شرق اصفهان به نام سردار سلیمانی

    استاندار اصفهان از نامگذاری آزادراه شرق اصفهان به نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی تا پایان سال‌جاری خبرداد. عباس رضایی افزود: آزادراه شرق اصفهان که تا پایان سال‌جاری عملیات ساخت آن به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری می‌شود با نام شهید سردار سلیمانی مزین می‌شود. وی همچنین ادامه داد: دو موسسه آموزشی ویژه […]

 

 

استاندار اصفهان از نامگذاری آزادراه شرق اصفهان به نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی تا پایان سال‌جاری خبرداد.

عباس رضایی افزود: آزادراه شرق اصفهان که تا پایان سال‌جاری عملیات ساخت آن به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری می‌شود با نام شهید سردار سلیمانی مزین می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: دو موسسه آموزشی ویژه و در خورشان و جایگاه سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از سوی آموزش و پرورش استان اصفهان با نام این شهدا نامگذاری خواهد شد.

استاندار اصفهان یادآورشد: در سایر شهرستان‌های استان نیز قرار است چندین مراکز آموزشی به نام سردار شهید سلیمانی مزین شود.

وی تاکیدکرد: گرچه روح شهدای والامقام نیازی به این نامگذاری‌ها ندارد اما ما به نشانه ادای احترام به روح این شهدا این نامگذاری‌ها صورت می‌گیرد.

رضایی شهادت را ارزنده‌ترین پاداش برای شهید قاسم سلیمانی دانست و اظهارداشت: این والاترین پاداش الهی برای مردی مجاهد در راه خدا و خالص در امر دفاع از اسلام و مسلمانان بود که سرانجام نصیب این شهید شد.

وی با اشاره به اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی غم بزرگی برای همه مردم ایران و منطقه است تصریح کرد: در نخستین روز شهادت سردار سلیمانی چهار میلیارد هشتک قاسم سلیمانی در فضای مجازی به ثبت رسید که حاکی از محبوبیت و مقبولیت این شهید در میان مردم است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: این سردار شهید، در سیاست دیدی باز داشت و نقش بسیار مثبت و موثری در اعتلای ایران و شکست داعش در منطقه و نابودی آن داشت. وی با بیان اینکه شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی را نمی‌توان با زبان بیان کرد گفت: محبوبیت و شخصیت این شهید بزرگوار را باید از درون دل‌های پاک مردم ایران و جهان و سوزدل و اشک‌های رهروان حق و حقیقت و کسانی که در یوق استعمار داعشیان بودند و به برکت رشادت‌های سردار سلیمانی رهایی یافتند جستجو کرد. رضایی شهید قاسم سلیمانی را چهره‌ای ماندگار و شخصیتی دانست که هیچگاه تاریخ انقلاب اسلامی ایران او را فراموش نخواهد کرد.

وی با اشاره به حاکمیت عقل و منطق و قاطعیت در میان مسوولان و تصمیم‌گیران نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: در شرایط فعلی با تدابیر خاص و ویژه رهبر معظم انقلاب و مسوولان امنیتی و نظامی کشور قطعاً جوابی قاطع به استکبار جهانی خواهیم داد.

استاندار اصفهان تاکیدکرد: این به آن معنا نیست که در پاسخ به این حمله تروریستی تعجیل کنیم نیست بلکه نوع و زمان آن را نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین خواهدکرد و در فرصتی مناسب انتقام خون این شهدا را خواهیم گرفت. بامداد جمعه ۱۳ دی ماه، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. براساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.