مینی‌گلف ورزش لاکچری‌ها نیست

رئیس هیئت گلف استان اصفهان گفت: برخی به اشتباه تصور می‌کنند گلف برای همه نیست، اما باید این باور را تغییر داده و با برگزاری مسابقات انتخابی، استعدادها را کشف و جذب کنیم. کوروش محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات استعدادیابی گلف اقایان و خانم‌ها در تمام رده‌های سنی، […]

رئیس هیئت گلف استان اصفهان گفت: برخی به اشتباه تصور می‌کنند گلف برای همه نیست، اما باید این باور را تغییر داده و با برگزاری مسابقات انتخابی، استعدادها را کشف و جذب کنیم.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات استعدادیابی گلف اقایان و خانم‌ها در تمام رده‌های سنی، اظهار کرد: به منظور شناسایی ظرفیت‌های لازم برای تشکیل تیم‌های مینی گلف در رده‌های سنی مختلف بین خانم‌ها و آقایان به برگزاری مسابقات استعدادیابی نیاز داریم. به مناسبت آزادسازی خرمشهر یک دوره مسابقات آزاد مینی گلف را با نظارت کمیته فنی هیئت و مربیان برگزار کردیم که به عنوان نخستین دوره استقبال خوبی از مسابقات شد.

وی افزود: بر اساس تصمیمی که در کمیته فنی هیئت گرفته شد، این مسابقات طی ۳ دوره برگزار می‌شود که در فاصله میان مسابقات آموزش‌هایی نیز داده می‌شود.

رئیس هیئت گلف استان اصفهان درباره نحوه انتخاب و تیم‌بندی مسابقات، توضیح داد: انتخاب تیم‌ها بر اساس اسکورها و قابلیت‌هایی است که افراد دارند و در پایان سه مرحله، با توجه به رده سنی، جنسیت و میانگین اسکورها یا امتیازاتی که علاقه‌مندان به دست می‌آورند، در گروه‌های مختلفی تحت عنوان تیم‌های مینی گلف شهرستان ساماندهی خواهند شد.

محمدی تصریح کرد: این دوره از مسابقات برای کسب آمادگی بیشتر برای حضور در مسابقات داخلی، منطقه‌ای و ملی است. این فعالیت‌ها در گذشته اتفاق نیفتاده و می‌خواهیم برای حضور در تورنمنت‌های ملی و المپیادها سطح کشور آمادگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم به استعدادهایی که تا کنون به سبب عدم آشنایی یا آشنایی اشتباه، فرصت حضور در مینی گلف را نداشته‌اند میدان دهیم.

محمدی خاطرنشان کرد: عده‌ای به اشتباه تصور می‌کنند گلف ورزش لاکچری است و همگان نمی‌توانند استفاده کنند. می‌خواهیم این باور را تغییر دهیم تا هر شخصی به دور از هر محدودیت این امکان حضور را داشته باشد، استعدادها کشف شده و آن‌ها را جذب کنیم.

رئیس هیئت گلف استان اصفهان یادآور شد: مرحله اول مسابقات انتخابی سوم خرداد در سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار و با استقبال خوب و رضایت کمیته فنی انجام شد. در روزهای آینده مرحله دوم و سوم این مسابقات با پوشش بیشتر به صورت آزاد برای همه اقشار به دور از هر محدودیتی ادامه خواهیم داد تا استعدادها شناسایی می‌شوند. یکی از اتفاقات خوبی که در این بین رخ می‌دهد، رویکرد آموزشی است.