میانگین نرخ باسوادی در اصفهان ۹۸.۵ درصد است

طبق آمار هنوز ۷۴ هزار نفر از جمعیت ۱۰ تا ۶۰ سال استان اصفهان از نعمت خواندن و نوشتن محروم هستند

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نرخ باسوادی در اصفهان با در نظر گرفتن جمعیت این استان ۹۸.۵ است.
سید احمد امامیه روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به فرارسیدن «هفته سوادآموزی» افزود: نرخ باسوادی در استان با در نظر گرفتن جمعیت هدف در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۸.۵ است که این رقم از نرخ متوسط کشوری بالاتر است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: از سال ۹۵ تا ۱۴۰۱ نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم بیش از ۳۷ هزار و ۹۰۰ نفر را از نعمت سواد خواندن و نوشتن در حد ابتدایی بهره‌مند کرده است.وی همچنین بهره‌مندی از خواندن قرآن، مهارت کار با رایانه، سبک زندگی بهتر و برگزاری کارگاه مهارتی و مشاغل خانگی به سوادآموزان بخصوص بانوان از دیگر اقدامات نهضت سوادآموزی اعلام کرد.
امامیه با اشاره هدف سازمان سوادآموزی بر مبنای عدالت‌آموزی گفت: ما در پی شناسایی سوادآموزان و ارتقاء نرخ باسوادی استان هستیم و برنامه پیش روی سالجاری شتاب بخشی و ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان است که این مهم با تعامل درون و برون سازمان و عقد تفاهمنامه و قرارداد با سایر مجموعه‌های آموزشی تحقق پیدا می‌کند.
وی تاکید کرد: اگر مبادی بی‌سوادی استان را مسدود کنیم حجم بی‌سوادی استان کاهش می‌یابد و در این راستا ظرفیت‌های مردمی و دانش‌آموزی را شناسایی و نیز برای رده ۵۰ تا ۶۰ سال برنامه ویژه سوادآموزی طراحی شده است.
به گزارش ایرنا، طبق آمار هنوز ۷۴ هزار نفر از جمعیت ۱۰ تا ۶۰ سال استان اصفهان از نعمت خواندن و نوشتن محروم هستند.
سال تحصیلی گذشته، برنامه‌های متعددی در حوزه سوادآموزی استان انجام شد و بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در قالب یکهزار و ۱۶۴ کلاس درس زیرپوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفتند.
«هفته سوادآموزی» از پنجشنبه اول دی مقارن با روز «سوادآموزی و فرهنگ ایثار، شهادت و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی آغاز شده است و تا هفتم دی موسوم به روز «سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری» ادامه دارد.
سازمان نهضت سوادآموزی در هفت دی سال ۱۳۵۸ با فرمان امام به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند(مناطق محروم) تشکیل شد.