موضوع عفاف و حجاب را با محوریت خانواده دنبال می‌کنیم

شورای اطلاع رسانی موظف است تعالی انسانی را مد نظر قرار دهد. سیاست‌های شورا به سمت پویایی برود و در نظر داشته باشیم که یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های این شورا بیان خدمات حاکمیت و دولت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: موضوع عفاف و حجاب را با محوریت خانواده دنبال می‌کنیم.

محمدرضا جان‌نثاری در نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی استان در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: تلاش کردیم جلسات این شورا به صورت مستمر برگزار شود که به مصوبات قابل توجهی در حوزه رسانه نیز دست یافتیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی مصوبات گذشته شورا بر قوت خود باقی است، افزود: درصدد هستیم افراد صاحب نظر بیشتری را به شورای اطلاع رسانی استان اضافه شوند و از نظرات نمایندگان گروه‌های رسانه‌ای بهره‌مند شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: شورای اطلاع رسانی استان بایستی بر مجموعه حرکت‌های رسانه‌ای استان، به معنای واقعی «سیاستگذاری» کند و به دنبال این باشد که سیاست‌ها اجرایی شود.

وی افزود: یکی از مصوبات ما این است که مسئولان بایستی به رسانه پاسخگو باشند؛ از این رو پیگیری کنیم که این مصوبه مهم اجرایی شده یا با آن مقابله شده است.

جان‌نثاری گفت: آنچه که به صلاح مردم و نظام است را در این شورا دنبال خواهیم کرد. در جلسات شورای اطلاع رسانی استان به دنبال کثرت مصوبه نیستیم بلکه درصدد کثرت راه حل هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: در این جلسات نقاط کور شناسایی و برای آنها راهکار عملیاتی اندیشیده شود. از طرفی تسهیل گری امور ضروری است. وقتی همراه با افکار عمومی قدم برداریم کارها به سرعت پیش می‌روند.

جان‌نثاری تأکید کرد: رسانه برای یک حاکمیت و نظام اجرایی مانند تخریب چی های دوران دفاع مقدس است که معابر را باز می‌کند. ظاهر کار رزمنده‌های تخریب چی این بود که دو متر راه را بازگشایی می‌کردند اما باطن به این نحو بود که مسیر به سلامت بیشتری بازگشایی می‌شد تا به نتیجه برسد.

وی افزود: حوزه رسانه هم برای حاکمیت همین حکم را دارد. رسانه می‌تواند معابر اجرایی و آنچه که در افکار عمومی است را جهت دهی کند.

جان‌نثاری با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، گفت: بزرگداشت مقام معلم، کارگر و تبیین مسائل حجاب و عفاف با رویکرد امیدآفرینی و بیان مشکلات در اولویت فعالیت رسانه‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: در این ایام رسانه‌ها مطالبات کارگران و معلمان را پیگیری کنند همچنین با حفظ کرامت واقعی مسائل مهم معیشتی و حقوق این ۲ قشر شریف با در نظر گرفتن شأن و جایگاه آنها بیان شود.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه سیاستی که در حوزه حجاب و عفاف دنبال می‌کنیم بر محور خانواده است، عنوان کرد: شورای اطلاع رسانی موظف است تعالی انسانی را مد نظر قرار دهد. سیاست‌های شورا به سمت پویایی برود و در نظر داشته باشیم که یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های این شورا بیان خدمات حاکمیت و دولت است.

وی خاطرنشان کرد: شورای اطلاع رسانی استان در جامعه آرامش، امید و فضای مناسب برای زیستن ایجاد کند. این سیاست کلی ما است که براساس آئین نامه پیش خواهیم رفت.